پیشرفته ترین زیر دریایی جمهوری اسلامی ایران با نام «فاتح» عصر یکشنبه با حضور رییس جمهوری رونمایی و به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) پیوست شد.

به گزارش جماران،  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین بهره برداری از این زیردریایی گفت: زیر دریایی فاتح به طور کامل بومی بوده که ساخت و طراحی صفر تا صد آن به دست دانشمندان و متخصصان متعهد و توانمند سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع انجام شده است.
امیر سرتیپ امیر حاتمی افزود: فاتح به عنوان نخستین زیردریایی کلاس نیمه سنگین ایران دارای ویژگی های برجسته و منحصربه فرد و از فناوری های روز دنیا برخوردار بوده است که پس از موفقیت در انجام آزمایش های نهایی، به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست.
وی بیان کرد: این زیردریایی از سامانه های سوناری، رانش الکتریکی، مدیریت نبرد ترکیبی، سامانه هدایت موشک زیر سطح به سطح، هدایت اژدر، جنگ های الکترونیکی و مخابراتی، سامانه مخابراتی امن و یکپارچه و ده ها سامانه مدرن دیگر برخوردار است که به نوبه خود موجب افزایش قدرت دفاعی و آفندی نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران می شود.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: وزارت دفاع با محوریت سازمان صنایع دریایی آمادگی دارد در راستای انجام ماموریت های خطیر نیروهای مقتدر دریایی جمهوری اسلامی اعم از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی نسبت به طراحی، ساخت و تامین تجهیزات و تسلیحات پیشرفته دریایی، انواع شناورهای تندرو، سطحی، زیر سطحی و اثر سطحی با جدیدترین فناوری های روز جهان اقدام کند.
امیر سرتیپ حاتمی یادآور شد: ساخت این زیر دریایی پیشرفته به دست متخصصان صنعت دفاعی حاکی از بلوغ و تعمیق روحیه خود باوری، خود اتکایی و مدیریت جهادی در تلاشگران عرصه علم و صنعت دفاعی کشور است.
وی افزود: بر این باوریم که صنعت دفاعی از مولفه های اصلی استقلال کشور و ضامن امنیت و ثبات آن و عقبه راهبردی نیروهای مسلح است.
وزیر دفاع ادامه داد: خداوند متعال را شاکریم که نیروهای مسلح کشورمان امروز با داشتن نیروهای مومن، انقلابی و مجاهد تحت فرماندهی مقام معظم رهبری و حمایت های راهگشای دولت خدمتگزار با تجهیزات به روز و هوشمند، متناسب با تهدیدها به خوبی می توانند از حدود و مرزهای جمهوری اسلامی ایران و ارزش های والای انقلاب که ثمره خون پاک هزاران شهید سبک بال است، دفاع کنند.
رییس جمهوری و هیات همراه امروز یکشنبه از طریق فرودگاه بندرلنگه وارد هرمزگان شد و در جمع مردم شرق استان در بندر لنگه سخنرانی کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.