همایش بین المللی «قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی» صبح امروز با حضور یادگار گرامی امام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شخصیت های سیاسی و علمی داخلی و خارجی در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، در آغاز این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی دبیر علمی همایش گزارشی را از روند جذب مقالات و برگزاری همایش ارائه کرد.

وی در خلال سخنان خود از عدم پخش فراخوان ارائه مقاله این همایش توسط صدا و سیما انتقاد کرد.

همچنین کلیپی از دیدار قاریان قرآن با امام راحل و سخنان امام در مورد قرآن پخش شد.

سپس هیأت رئیسه همایش در جایگاه حضور یافتند.

سید حسن خمینی هنگام دعوت از آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی علاوه بر نسبت دیرینه با امام انقلاب و تاریخ گرانبهایی که در نامان وجود دارد، علقه ی فراوانی به قرآن دارند که در کتاب تفسیر قرآن ایشان شاهد آن هستیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنان خود با تاکید بر اینکه تمامی زندگی، تحصیلات، پرورش شاگرد و اقدامات سیاسی و اجتماعی امام خمینی(س) بر اساس کشف و فهم ایشان از قرآن و مسائل اصلی قرآن بوده است، گفت: اگر انقلاب را با توجه به دیدگاه و اندیشه های امام خمینی(س) پیش می بردیم، قطعا در حال حاضر وضعیت بهتری داشتیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی طی سخنانی در همایش بین المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(س) که صبح امروز در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: بحثی که بنده امروز در نظر دارم به این جمع ارائه کنم یک بحث سرتا پا قرآنی اما از دیدگاه امام خمینی(س) است.

وی افزود: امام را آنطور که ما می شناختیم و هرچه پیش تر می رویم، ایشان را بیشتر می شناسینم، دارای یک روح اساسی و افکار بلندی بودند که برگرفته از قرآن و سیره اهل بیت(ع) بود. ایشان با چنین مشخصه ها و ویژگی هایی توانستند این انقلاب عظیم و کار بزرگی که در تاریخ تشییع و بعد از معصومین(ع) بی سابقه بوده است را شکل بدهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر تاریخ را مطالعه کنیم در طول تاریخ چنین انقلابی مانند انقلاب اسلامی نخواهید دید، تصریح کرد: نمی گویم شبیه به چنین انقلابی از سوی بزرگان شکل نگرفته است و شاید در در برخی موارد شاهد چنین حرکت هایی بوده ایم، اما چون خداوند متعال به امام درخشش دیگری عنایت کرده بود، تفاوت اساسی در انقلاب اسلامی شاهدیم که آن را با دیگر انقلاب های تاریخ متمایز می کند.

وی ادامه داد: در این عصری که فکر می شد و قدرتمندان دنیا فکر می کردند که اسلام به عنوان مکتب از بین رفته و تنها حکومت هایی باقی مانده اند که تنها نامی از اسلام در خود دارند و در شرایطی که مادیت از شرق و غرب بر سر مردم می بارید یک دفعه از ایران و از پایگاه بزرگ قم و از طبقه روحانیت، امام خمینی(س) به پا خاسته و چنین انقلابی را شکل داد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در عین حال تاکید کرد: البته اگر این انقلاب را با اندیشه و دیدگاه امام خمینی(س) پیش می بردیم، قطعا در حال حاضر وضعیت بهتری داشتیم، اما من مایوس نیستم که با توجه به آگاهی که مردم پیدا کردند و توانایی هایی که به طور روز افزون در کشور افزایش پیدا می کند، ما موج جدیدی از پیشرفت را که تا الان نگذاشتند به آن دست بیابیم در آینده به نام اسلام و قرآن ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(س) ساده و عامه فهم صحبت می کردند و به زبان قوم و امت خود سخن می گفتند، یادآور شد: اگر در سخنان امام دقت کنید، کم سخنرانی و صحبت از ایشان می بینید که متکی به قرآن نباشد، لذا ایشان همواره تلاش و تاکید داشتند که نکته حساس سخنانشان را به قران منتهی کنند. ایشان واقعا به عنوان یک چهره کاملا قرآنی هم زندگی شان، هم تحصیلشان، هم پرورش شاگرد و هم اقدامات سیاسی و اجتماعی شان متکی به قرآن و بر اساس کشف و فهم ایشان از قرآن و مسائل اصلی قرآن بوده است. لذا با وجود اینکه در چنین شرایطی با تاخیر چنین اجلاسی تهیه و تدارک دیده شده است، این اجلاس با اجلاس های بزرگ و کم عمق فرق دارد و من از نهادهای همکار در این اجلاس تشکر می کنم.

رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری گفت: ایشان یک مبنا دارند که در تفسیبر ایشان که در بسیاری از سخنرانی هایشان آمده است به آن اشاره دارند که البته در کتابی تحت عنوان تاریخ اسلام و قرآن از دیدگاه امام این مسائل آمده است. به حمدالله در این همایش 600 مقاله ارائه شده است که در بررسی که من کردم دیدم در هر کدام از آنها از یک زاویه تخصصی بررسی و صحبت شده است و این نشان می دهد از تمامی زوایایی که انسان ها در دانش و قرآن دارند، امام نیز به آن بخش از تخصص ها اشاره کرده و تقریبا در هر بخش از تخصص های علوم انسانی اشاره ای داشته اند و متاسفانه این بعد باز نشده است که باید بررسی شود و دید که از کجا چنین چیزی آمده است. کار بزرگی لازم است تا امام خمینی(س) را بشناسیم و این امر نیاز به یک کنگره با برگزاری میزگرد و بخش های تخصصی دارد.

وی عنوان کرد: در زمانی که هیچکس فکر نمی کرد و در شرایطی که مردم تحت ستم بودند و تحت یک قدرت قرار گرفته بودند و با وجود ساواکی که به این آسانی نمی توان آن را شناخت، امام یک انقلاب بزرگ را به این آسانی شکل داد، این در حالی بود که رژیم طاغوت با پول هایی که از محل فروش نفت بویژه در سال های آخر به دست آورده بود، از وضعیت مالی خوبی برخوردار بود و البته تحت حمایت های ابرقدرت های دنیا نیز قرارداشت، اما امام به پشتوانه مردم انقلاب را به آسانی شکل داد. این در شرایطی بود که هیچ کدام از قدرت های شرقی و غربی چنین موضوعی را به هیچ عنوان پیش بینی نمی کردند و نمی توانستند بپذیرند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: امام با اینکه 14 سال ایران نبودند توانستند مانند خورشید پشت ابر بتابند و انقلاب را هدایت کنند و در مقابل رژیمی که همه چیز برای دوام خودش از پول و قدرت داشت و بسیاری از کشورهای دنیا را برای حمایت از خود خریده بود، انقلاب را پیروز کنند. به هر حال این انقلاب کار بزرگی است . ایران دارای تمدن بزرگی در جهان است و دنیا نیز این موضوع را قبول دارد.از طرفی ما در نقطه ی حساس خاورمیانه قرار داریم که در شمال و جنوب ما بزرگترین منبع انرژی دنیا قرار دارد. چندی پیش در تحقیقی اعلام شد که بر اساس تحقیقات ایران جز سه کشور اول در دنیا است که دارای منابع بسیار است.

وی با بیان اینکه حرکت های بدون تفکر از شانس کمتری برای پیروزی برخوردارند گفت: امروز شاهدیم مردم در حرکت هایی مانند بهار عرب توانستند مستکبرین را شکست دهند اما بعد از پیروزی، بیشتر این کشور ها مانند مصر و لیبی و سایر کشورهایی که در آن ها بهار عربی رخ داد انقلاب شان با شکست روبرو شد. انقلاب ما با اینکه عده ای دردنیا از چپ و راست و با پول و تجهیزات روی سر ما ریختند و پشت سر صدام جمع شدند تا انقلاب ما را شکست دهند توانستیم با یک منطق خوب از سوی امام و روحیه انقلابی مردم که از نفس مقدس امام برخاست صدام را از پا در آوردند.

وی در ادامه گفت: امام توانست به کمک روحیه انقلابی و کمک مردم، کشور را را از شرایط سخت و تحریم ها و بایکوتها بیرون بیاورد. برنامه داشتند انقلاب را نابود کنند اما نتوانستند و امروز هم ایران یکی از کشورهای قدرتمند منطقه است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در ارتباط با نصیحت امام به شاگردانشان در خصوص تفکر در کارها گفت: من از زاویه ای که امام را شناختم باید بگویم؛ وقتی وقتی در کلاس های درس امام در قم شرکت می کردیم، معمولا امام رسم داشتند در اول یا آخر هر دوره شاگردانشان را نصیحت می کردند و برای نصیحت معمولا امام، شاگردانشان را با آیه «قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنی‏ وَ فُرادی‏ ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا» نصیحت می کردند.

گاهی هم شاگردان با امام شوخی می کردند که ایشان همین یک آیه را از قران بلد هستند. ایشان هم می گفتند همین آیه را بفهمید خیلی مسائل را فهمیدید و جالب اینجاست که آیه تکرار می شد اما مطالب و نصایحی که از آیه استخراج می شد تکرار نمی شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در توضیح این آیه از دیدگاه امام خمینی (س) تصریح کرد: اولا در جمله اول آیه خداوند به پیغمبر می گوید به مردم بگو من شما رابه یک پند، موعظه می کنم و آن اینکه ، فقط به خاطر خدا دو به دو یا تک تک قیام کنید. این قیام به معنای اقدام نیز است و فقط معنی قیام نمی دهد. قرآن به ما می گوید اگر کاری می خواهید انجام دهید اول اینکه اخلاص داشته باشید.

وی با اشاره به راه کار های اساسی در انجام کار ها تصریح کرد: اخلاص رکن اول کار هاست. اگر کاری که انجام می دهیم برای رضای خدا باشد خداوند هم خوب تحویل می گیرد و کار هم نتیجه می گیرد. امام زمانی می خواستند مطلبی را از قران بیان کنند می گفتند مبنای قرآن این است که از سطح اعلی آمده و اما آموزه های آن بگونه ایست که فهم انسان عامه نیز اورا متوجه می شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای نزول قران بر پیامبر، این کتاب به عنوان سند بین خدا و مردم بوده و تاقیامت نیز با ما خواهد بود و بعد ازاین نیزکتابی نخواهد آمد.

رییس جمهور اسبق ایران در رابطه با فهم تعابیر انسان ها از قران خاطرنشان کرد: براساس اندیشه های امام، تعابیر صحیح قران را فقط خدا و مخاطب خدا یعنی پیامبر می دانند. قران دارای محکمات و متشابهات است که این متشابهات را غیر از خداوند و راسخون در علم کسی نمی داند. امام می گفتند این موضوعات را پیامبر و چهارده معصوم می دانستند و برا ساس مشاهداتشان قران را درک می کردند.

وی ادامه داد: راسخون علم اکتسابی از طریق خودسازی و عرفان به این مرتبه می رسیدند و بر اساس مطالعات کسب علم می کردند.

آیت الله هاشمی با اشاره به اینکه قران دارای نکات بسیاری است که باید درمورد آنها اندیشه کرد، گفت: مفهوم تفکرون در آیه بالا می تواند فردی و یا جمعی باشد؛ اما بعد از اینکه تصمیم گرفتید حرکتی انجام دهید هم احتیاج به تفکر دارید. این نکته بسیار از نگاه حضرت امام مهم بود. یعنی وقتی قصد اقدامی چه به صورت جمعی و چه فردی دارید باید به تفکر بپردازید. در قران به تفکر و تعقل و عقل و علم تاکید شده است.

وی با اشاره به اهمیت تفکر و در جامعه تصریح کرد: امتی که کارهایش با علم و تفکر و تفقه نباشد به مشکل بر می خورد. در قران هم آمده است اگر خواستید قیامی بکنید قبل از آن تفکر کنیدو با تفکر و اطلاع به میدان بروید.
وی ادامه داد: من اینگونه آیه «قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنی‏ وَ فُرادی‏ ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا» را می فهمم که امام اگر توانستند در راه خودشان موفق باشند و با سختی های زیاد طاغوت را شکست دهند زندگی ایشان مملو از نور قران و تفکر در انجام کارها بود.

وی با اشاره به اخلاص در انجام کارها افزود: گاهی انسان می خواهد اقدام مهمی در جامعه انجام دهد باید اخلاص داشته باشد.البته این اخلاص برای الهیون و کسانی که به خدا ایمان دارند صدق می کند اما باید به عنوان یک انسان با تفکر و دانش و مقتضیات کار را بسنجیم.

وی ادامه داد: ما در دنیایی زندگی می کنیم که با سرعت زیاد به سمت پیشرفت علم می رود. پیشرفت هایی که گستره اش از از اعماق آسمان ها تا اعماق زمین وجود دارد. حال اگر ما بخواهیم در دنیایی که هر لحظه در حال پیشرفت است با حرف های عوامانه کار کنیم به مشکل بر خواهیم خورد و قطعا احتیاج به تفکر و تعلم داریم.

هاشمی فسنجانی با اشاره به پیشرفت های ایران در حوزه علمی گفت: در ایران بیش از 10 میلیون فارغ التحصیل از دانشگاه ها و جمع عظیمی از بزرگان را در حوزه داریم. ارتباطات در دنیا را ما درست نکردیم. این ارتباطات را کسانی درست کردند که اتفاقا ما آنها را قبول نداریم اما کار علمی بزرگی برای ارتباطات انجام دادند. این حرکت در ایران کم و بیش جلو می رود و وضعمان از گذشته بهتر است اما این کافی نیست.

وی در ادامه با اشاره به لزوم پیشرفت علم تصریح کرد: عده ای می گفتند بگذاریم تحریم باشیم تا روی پای خودمان باشیم.کجا اینطور است؟ معجزه قران این است که به ما درس داده است که تفکر کنیم. دنیا در حال پیشرفت هست.متاسفانه ما با قشری از انسانهای کوته فکر و دگم اندیش مواجه هستیم که این پیشرفت ها را نمی بینند که با کارهای ظاهری و شعار دادن و کارهای سطحی فکر می کنند اسلام را پیش می برند، اما اسلام دیگر اینگونه پیش نمی رود. غربی ها در زمانی که در قرون وسطی مانده بود با نوری که از علم اسلام به آن ها از طریق کتاب های درسی دانشمندان مسلمان تابید آن ها را از تحجر و عقب ماندگی دور کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان دانش بالای امام از قرآن، گفت: امام می دانستند که خیلی ها متوجه عمق برخی مطالب نمی شوند؛ لذا فهم خود از قرآن را با زبان ساده بیان می کرد.

وی با تشکر از برگزار کنندگان همایش گفت: از شخص آیت الله حاج حسن آقا که الان تمام اسناد زندگی امام را در اختیار دارند و جمع خوبی از متفکرین را جمع کرده اند باید تشکر کنم. باید این جمع مردم را با عمق اندیشه امام و اهدافی که داشتند آشنا کنند. ما امروز از عمق آن اهداف فاصله گرفته ایم و به شکل دیگری در آمده ایم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از عدم پوشش فراخوان مقاله همایش قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی، تصریح کرد: البته حسودانی هم هستند که اخبار این همایش را نخواستند تبلیغ کنند؛ این چه کاری است؟ الان برای هر جنسی که وجود دارد تبلیغ می کنند! حتی اگر این کار را نکنند، عدم تبلیغ این همایش که می خواستند از دنیا برای ارائه مقاله دعوت کنند، توسط صدا و سیما قابل توجیه نیست.

وی در پایان گفت: ما باید امتی در پناه قرآن و تفکر امام باشیم و پیشتاز آینده اسلام باشیم؛ زندگی ما باید الگوی مسلمانان باشد و این زندگی نه زندگی مادی بدون بعد معنوی باشد و نه زندگی مادی بدون جهات معنوی.

پس از سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی، مدیریت همایش قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی(س) به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد تا وی اداره ادامه این همایش تا عصر امروز بر عهده داشته باشد.

در این همایش همچنین پیام ویدئویی یکی از مراجع عظام تقلید پخش شد. وی با بیان اینکه عمل امام را باید در پرتو قرآن تحلیل کرد، اضافه کرد: امام خمینی(س) در پرتو قرآن، استقلال، امنیت و آزادی را به جامعه داد و در این جامعه به دنبال حل اختلافات زمینی بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، آیت‌الله‌ العظمی عبدالله جوادی آملی در پیام ویدئویی به همایش بین‌المللی «قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(س)» که از صبح امروز، یکشنبه 10 آبان‌ماه، در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران آغاز شد، تصریح کرد: ظهور قرآن بر اندیشه، فرع بر قرآن‌شناسی است و هر کس هر میزان قرآن را بشناسد به همان میزان قرآن در اندیشه و عملش ظهور خواهد یافت.

وی ادامه داد: امام(س)، نزول قرآن را به نحو تجلی می‌دانست از این رو قرآن را گاهی در باطن و گاهی در ظاهر تفسیر می‌کرد و هیچ‌گاه نقطه اوج معانی قرآنی را از نظر دور نمی‌داشت.

حضرت آیت‌الله‌جوادی آملی افزود: ایشان همواره خداوند را کارگردان اصلی امور می‌دانستند و در سخت‌ترین و شیرین‌ترین موارد امور را به خدا باز می‌گرداندند و خود و دیگران را سپاه و ستاد الهی تلقی می‌کردند.

وی با بیان اینکه امام(س) قرآن را حبل متین می‌دانست، تصریح کرد: ایشان همواره مسلمانان را در هنگام مشکلات به توسل به قرآن توصیه می‌کردند و هرگز سخن از یأس نمی‌کردند زیرا به منبع ازلی قرآن و عترت وصل بودند.

این مفسر قرآن در پیام خود آورده است: امام خمینی(س) در خصوص اختلافات نگران بودند که این اختلافات، اختلافات الهی نباشد، زیرا اختلافات الهی قابل حل نیست و در این موارد تنها باید به دعا پرداخت و وقتی اختلافات زمینی باشند می‌توان آن‌ها را با گفت‌وگو و نصیحت حل کرد.

وی ادامه می‌دهد: توجه فراوان امام خمینی(س) به وحدت مسلمانان محصول این است که ایشان قرآن را حبل متین می‌دانستند. اگر ایشان بحث‌های خود را بر فلسفه، کلام، فقه و عرفانیات بیان کرده‌اند به بیان مباحث علمی پرداخته‌اند، اما ایشان در تبدیل علم به عمل و برقراری حکومت عدل و تأسیس جامعه عادلانه قرآن را در عمل محقق کرده‌اند.

حضرت آیت‌الله‌ جوادی آملی با بیان اینکه عمل امام را باید در پرتو قرآن تحلیل کرد، اضافه کرد: امام خمینی(س) در پرتو قرآن، استقلال، امنیت و آزادی را به جامعه داد و در این جامعه به دنبال حل اختلافات زمینی بود.

وی در پایان پیام خود، سیره و اندیشه امام از منظر قرآن را از نظر علمی در سه ضلع عرفان، تفسیر و برهان، قابل مشاهده دانسته وگفت: ایشان قرآن را در عینیت در نظام جمهوری اسلامی ایران محقق کردند.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در همایش قرآن در سیرت و اندیشه امام خمینی(س)، با اشاره به اینکه می توان از زوایای مختلف به موضوع قرآن در اندیشه امام پرداخت، گفت: مسئله غیبت انسان کامل و قرآن کریم در ساحت غیر ربوبی، در معنای واقعی کلمه است، که امام به زیبایی به آن می پردازد این نهایت چیره دستی است که به این موضوع پرداخت.

وی ادامه داد: این مسئله در دیدگاه عرفانی و در سیر و سلوک امام خمینی کاملا روشن است که انسان مظهر اسم اعظم خداوند است و قرآن مظهر اسم اعظم خداوند است. حقیقت این دو در محضر خداوند یکی است و این از سویی نویدی است به انسان ها که می توانند در نهایت صورتی از اسم اعظم خداوند شوند.

انصاری با بیان اینکه اگر انسان ها نتوانند در بلندای نام اعظم خداوند بنشیند در دامنه های این کوه عظیم می توانند سکنی کنند، ادامه داد: حضرت امام یک مظهر اسم خداوند است که اگر چه عضو معصومین محسوب نمی شود، ولی توانسته به جایگاه رفیعی از اسم اعظم خداوند برسد.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به اینکه نام قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی ناقص است، اظهار کرد: همه اندیشه و همه سیرت امام خمینی، قرآن بود و در فکر ایشان چیزی به جز قرآن وجود نداشت. در ابعاد مختلف وجودی ایشان از بعد فکری، اخلاقی، معرفتی گرفته تا ابعاد سیاسی و اجتماعی ایشان مزین به قرآن و اندیشه های قرآنی بود. بنابراین انتخاب این اسم تنها بخشی از فکر امام را نمایش می دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: امام بزرگترین خدمت را به قرآن کردند و قرآن را از مهجوریت در آورندند، گواه این مدعا را می توان در مقایسه متن قانون اساسی زمان مشروطیت و استناد های قرآنی آن زمان با متن قانون اساسی جمهوری اسلامی گرفت و استناد های قرآنی این دو متن را قیاس کرد، تا به خوبی ارزش کار امام نمایان شود.

انصاری در ادامه هشدار داد: باید هوشیار باشیم و دقت کنیم که جریانی با همه قوا می کوشد تا باز قرآن را درمهجوریت قرار دهد و آن را به دوران هجرش بازگرداند. تا جایی که تمرکز کردن بر بعضی از جنبه های فروع قرآن و دوری جستن از مفاهیم اصلی به شکل امری مرسوم در آید.

معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه افزود: اعمال تروریستی و گروه هایی مثل داعش حرکتی را شروع کردند که اگر کنترل نشود، متاسفانه منجر به مهجوریت قرآن آن هم برای قرن ها خواهد شد. مهجوریتی که زیر بنای آن دگم اندیشی و متحجرگرایی است که منجر به ثمر میوه تلخی به نام داعش است. داعش و گروه های تکفیری که با تلاوت قرآن آدم می کشند و خون می ریزند و این به اسلام و قرآن اگر جلویش را نگیرند ضربه سختی خواهد زد.

انصاری با اشاره به اینکه امام به قدری که از دست متهجرین دلخور بودند از ساواک ناراحتی نکشیدند، تصریح کرد: امام به خوبی می دانستند که این دگم اندیشی ها است که باعث می شود قرآن در جامعه مهجور بماند.

وی ادامه داد: صرف نظر از اینکه این تحجر فکری و دگم اندیشی باعث از از دست رفتن جان انسان ها می شود، صرف نظر از اینکه باعث از بین رفتن کیان انسانی می شود و این قران است که به عنوان تجلی اسلام مهجور می ماند و همه این مهجوریت ضرر است به جان انسان ها.

انصاری در توضیح به برخی از تحجر گرایی هایی موجود در جامعه به افراط هایی که در عزاداری سید الشهدا (ع) می شود اشاره کرد و گفت: ما شاهد بازگشت به ادبیات سخیف قبل از انقلاب در برخی از محافل هستیم و می بینیم پیام اصلی قیام سیدالشهدا(ع) در صحبت های برخی گم شده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور صحبت های خودر ا با یک درخواست به پایان رساند و گفت: در خواست من به عنوان نماینده دولت این است که در پرتو قرآن کریم نام امام و مردم و جمهوری اسلامی را سرپا نگه داریم. جامعه ما در همه عرصه باید قرآنی باشد، دولت(به معنای عام آن) وظیفه سنگینی دارد. به همین خاطر پژوهشگران باید به ما کمک کنند تا بتوانیم جامعه ای قرآنی داشته باشیم. نظامی که مسئولان آن سربازان قرآن هستند نیازمند دریافت پیشنهادهای بیشتر برای اجرایی و عملی کردن جامعه قرآنی هستند.

 

این همایش پس از ارائه 5 مقاله که یکی از آنها به زبان عربی قرائت شد، عصر امروز به پایان رسید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.