گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

مجید انصاری خبر داد: برگزاری جلسه فوق‌العاده مجمع تشخیص‌مصلحت در هفته آینده برای تصویب هر چه سریع‌تر FATF

نمایندگان مجلس در لوایح مربوط به پالرمو و CFT نیز در برخی موارد بر نظر خود اصرار کردند و دچار اختلاف با شورای نگهبان شدند. از این رو، باید آن موارد اختلافی نیز هرچه سریع‌تر در کمیسیون‌های مجمع بررسی و به تصویب رسند تا کشور از نظر FATF با مشکلی مواجه نشود.

به گزارش جماران، صبح امروز جلسه شورای مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور اعضای این مجمع برگزار شد و بنابر خبرها، لایحه‌ اصلاح‌ قانون پولشویی در کشور مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. 

در همین رابطه، یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معمولاً جلسات مجمع هر دو هفته یک‌بار برگزار می‌شود، اما امروز آقای دکتر رضایی به دنبال این بود که اگر اکثریت اعضا بتوانند شنبه هفته آینده حضور پیدا کنند، جلسه فوق العاده تشکیل شود و FATF هرچه سریعتر از تصویب مجمع بگذرد.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در گفت و گو با خبرنگار جماران با بیان جزئیاتی از جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اصلاح قانون پولشویی در کشور گفت: همانطور که قبلاً هم گفته بودم و نظر اعضای مجمع را برای تصویب لایحه پولشویی مثبت ارزیابی می‌کردم، خوشبختانه امروز نیز در جلسه جمع بندی کمیسیون اقتصادی مجمع که قبل از جلسه شورای مجمع داشتیم، سه مورد از اشکالات شورای نگهبان مبتنی بر سیاست‌های کلی نظام را که در مجلس برطرف نشده بود و نمایندگان بر آنها اصرار داشتند، مورد بررسی قرار گرفت و با اندک تغییراتی به تصویب رسید.

وی افزود: این تغییرات نه تنها مشکلی برای قانون مربوط به پولشویی به وجود نمی‌آورد، بلکه آن را تکمیل می‌کند. در جلسه مجمع نیز بعد از بحث‌های مفصلی که در کلیات مطرح شد، اعضا وارد بررسی موارد شدند و یکی از این سه مورد به تصویب مجمع رسید و تنها دو مورد باقی‌ماند که احتمالاً در جلسه فوق العاده‌ای که مجمع هفته آینده برگزار می‌کند، رسیدگی خواهد شد و آن دو مورد نیز به تصویب نهایی اعضای مجمع خواهد رسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معمولاً جلسات مجمع هر دو هفته یک‌بار برگزار می‌شود، اما امروز آقای دکتر رضایی به دنبال این بود که اگر اکثریت اعضا بتوانند شنبه هفته آینده حضور پیدا کنند، جلسه فوق العاده تشکیل شود و این موضوع هرچه سریعتر از تصویب مجمع بگذرد. زیرا نمایندگان مجلس در لوایح مربوط به پالرمو و CFT نیز در برخی موارد بر نظر خود اصرار کردند و دچار اختلاف با شورای نگهبان شدند. از این رو، باید آن موارد اختلافی نیز هرچه سریع‌تر در کمیسیون‌های مجمع بررسی و به تصویب رسند تا کشور از نظر FATF با مشکلی مواجه نشود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.