پایگاه خبری جماران: «جناب آقای رییس جمهور در دانشگاه سمنان فرمودند "بپرسید چه کسانی موسسات مالی را پدید آوردند.از آنهایی که 3 میلیارد دلار را بردند و خوردند سراغ بگیرید»

از زمان شروع بحران موسسات مالی که اوج فراز آن به سال تاریخی 96 می رسد یک سوال در میان نخبگان و فرهیختگان مدام پرسیده می شد و آن هم میزان پولی بود از منابع عمومی برای حل این مشکل هزینه شده بود.

یعنی برخلاف آنکه آقای رییس جمهور محترم امروز خواستار پرسش در این خصوص شده است، بارها این سوال مطرح شد که منابع عمومی چه شد و چرا؟!

گمان نمی کنم که کسی در ایران باشد و نداند ماجرای موسسات مالی از چه قرار بود. یعنی اگر در خیابان های شهر بگردیم و به صورت تصادفی از مردم بپرسیم داستان این "موسسات کشور ویران کن" چه بود، از ریز تا درشت آن ها خواهند گفت که با چشم پوشی بانک مرکزی و دولت های نهم و دهم از فعالیت یک سری موسسات مالی غیرقانونی که با وعده هایی نظیر سود چند ده درصدی سرمایه چندصد هزار نفر را جذب کرد و سپس با حیف و میل این نقدینگی با کارهایی همچون خرید املاک بی ارزش، اعطای وام های کلان بدون تضمین بازگشت به نور چشمی ها و ... فاجعه ای به بار آمد که تجمع هرروزه عده ای در مقابل نهادهای حاکمیتی یک مورد آن بود.

قطعا همین مردم کوچه و خیابان این را هم خواهند گفت که مبدا بسیاری از موسسات کدام شهر بود و چه کسانی در این شهرها پشت گردانندگان ان ایستاده بودند.

قطعا این نکته را نیز خواهند گفت که استارت ناآرامی های دی ماه از کدام شهر توسط همین جماعت رخ داد که منجر به دستپاچگی نتانیاهو در نمایش یک شوی تبلیغاتی و تعجیل ترامپ در برهم زدن برجام شد.

بله، همه می دانند که سه میلیارد دلار که رقمی معادل 15000 تا 36000 میلیارد تومان(بنابر ارزش های متفاوتی که از دلار عنوان می شود) چه بلایی بر سر بازار طلا و ارز و معیشت مردم آورد. 

اقای روحانی، این ها دیگر جای سوال پرسیدن ندارند و درخواست شما مبنی بر پرسشگری در این خصوص وارد نیست چرا که همه پاسخ این پرسش را می دانند.

اما اکنون ما از شما می پرسیم:

 حضرتعالی به عنوان حافظ و مجری قانون اساسی توانستید ریشه ی این فلاکت ملی تاریخی را بخشکانید؟

 با توجه به شکل گیری کمیته ای متشکل از نمایندگان سه قوه برای رفع مشکل این جماعت مالباخته، آیا به جز تصویب پرداخت دیون آنها از محل خزانه عمومی، اقدام دیگری صورت گرفت؟

 آیا پشتیبانان گردانندگان موسسات مالی فوق الذکر در یک شهر خاص به عموم معرفی شدند؟

 با عاملان چشم پوشی از فعالیت این موسسات در بانک مرکزی چه برخوردی صورت گرفت و آیا اصلا برخودی صورت گرفته است؟

 سه میلیارد دلار پول از دست رفته مردم که سهم هر ایرانی از آن 37.5 دلار معادل تقریبی 430.000 تومان (با نرخ دلار بازار آزاد) می شود، چگونه قرار است جبران شود؟ 

سوالات زیاد و پاسخ هایی که باید از سوی جنابعالی - به عنوان میراث دار این وضعیت نابخردانه دولت های پیشین - داده شود، کم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.