نقل قولی که یک رسانه از سخنرانی سلحشوری در یک همایش کرده بود برای او جنجالی شد.

به گزارش جماران، برخی از رسانه‌ها به نقل از پروانه سلحشوری نماینده مجلس شورای اسلامی نوشتند: «همین که من گردنم را عمل کردم و دستم سال‌هاست درد می‌کند ثمره سال‌ها پوشیدن چادر بود.» انتشار این خبر واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی در پی داشته است.

خبرآنلاین نوشت: فردی به نام  علی سرلک روحانی  با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی اینستاگرام خود خطاب به سلحشوری نماینده لیست امید مجلس شورای اسلامی راه حل‌هایی را برای مشکل گردن درد و دست درد او ارائه داد. سرلک در این ویدئو گفت بهتر بود مشکل تان را با پزشک در میان می‌گذاشتید تا راه درمان به شما نشان دهد یا اینکه با طراح لباس این مشکل را طراحی می کردید تا در صورت علاقه شما به چادر، چادری متناسب با شرایط شما طراحی کند.

وی در ادامه افزود: نمیدونم چه اصراری دارید حالا که بدنتون داره آسیب می بینه از چادر استفاده کنید؟ چه کسی شما را مجبور کرده؟ ما برخی از خانم های نماینده یا فعالان اجتماعی را می بینیم که با مانتو و حجاب دارند فعالیت می کنند. حتما چادر را کنار بگذارید حالا که اذیتتان می کند و کیان چادر را حفظ کنید.

کانال تلگرامی خبرگزاری فارس در مطلبی که آن را صدای مردم خوانده به نقل از فردی با نام «قمر» با تمسخر سلحشوری نوشت: 

از ظواهر امر پیداست که  وزن شما حدود ٨٠ - ٩٠ کیلو است وزنتون را کم کنید مشکلات ارتروز و ساییدگی مفاصل بخاطر انباشت توده های چربی از بین میرود و گرنه چادر تقصیری ندارد.

Capture

از طرفی محمد جواد خیراندیش از دانشجویان حاضر در مراسم این سخنرانی هم در توییتی نوشت: مناظره سرکار خانم ها پروانه سلحشوری و فرشته روح افزا در دانشگاه ما برگزار شد و بنده خودم داخل سالن بودم. خانم سلحشوری گفتند چه خوبه که حجاب های اسلامی متنوع داشته باشیم که جوان ها بتونند راحت استفاده کنند که اذیت نشن بعد از خودشون مثال زدند اما رسانه چی پخش می کنه نمی دونم؟!!

محمد امین عبدوس هم از اعضای بسیج دانشجویی در توییتر نوشت: میدانی! دلت می گیرد از بازی های کثیف رسانه ای سیاسی! از اینکه برای تخریب به تقطیع و تحریف جملات روی میاورند!

گفتنی است پروانه سلحشوری هم روز گذشته در دفاع از حجاب گفته بود که من ده سال در هند با چادر و مقنعه بودم.

معصومی فر از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی و مجری مراسم هم  گفت: این صحبت هایی که از قول خانم سلحشوری منتقل شده به خاطر توییت ناقص یک رسانه بود و ایشان اصلا چنین موضوعی را به این شکل مطرح نکردند.

وی افزود: صحبت های خانم سلحشوری اصلا نفی حجاب و یا چادر نبود بلکه گفتند پوشش هرکسی باید متناسب با شرایط جسمی اش باشد بعد خطاب به خانم روح افزا گفتند من قبلا چادری را انتخاب کرده بودم که دچار مشکلاتی شدم اما الان چادر ملی انتخاب کرده ام و موضوع حل شد. صحبت های این نماینده محترم اصلا در آن فضا نفی چادر نبود بلکه انتخاب نوع حجاب و چادر متناسب با افراد مختلف بود.

معصومی فر در ادامه با بیان اینکه ما خانم سلحشوری را فردی متین می دانیم اظهار داشت: اصلا درست نمیدانیم که با افراد اینگونه با بی اخلاقی رفتار شود و واقعا از رسانه ها در پوشش ناقص موضوع تعجب می کنیم.

وی در ادامه گفت: در کنار این موضوع از برخی افراد مانند یامین پور که خود را استاد رسانه می دانند هم تعجب می کنیم که به جای استناد به منبع اصلی بر اساس خبر نادرست توییت می زنند.

اشاره ی این عضو بسیج دانشگاه شهید بهشتی به توییت زیر از مجری صداوسیما است.

 

 Capture

 

واکنش برگزار کننده مناظره ی سلحشوری و روح افزا

 

محمدصابر باغخانی پور، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، گفت: در روز شنبه مناظره‌ای با موضوع حجاب در دانشگاه شهید بهشتی از سوی بسیج دانشجویی تدارک دیده شد که در آن خانم ها سلحشوری و روح افزا به ارائه نقطه نظرات خودشان پرداختند و برنامه بسیار عالی در سطح دانشگاه و در شأن دانشگاهیان رقم خورد؛ اما متأسفانه بعد از اتمام برنامه در فضای رسانه ای شاهد یک بی انصافی در نقل مطالب و صحبت های درون جلسه مناظره بودیم که متأسفانه این روزها شاهد این شکل از بازی های رسانه ای هستیم و فقط می‌توان برای عاملان آن اظهار تأسف کرد.

 

وی افزود: در این برنامه خانم سلحشوری طی اظهار سخنانی گفت که پوشش هرکسی باید متناسب با شرایط جسمی‌اش باشد. سپس خطاب به خانم روح‌افزا گفت که من قبلاً چادری را انتخاب کرده بودم که دچار مشکلاتی شدم؛ اما الان چادر ملی را انتخاب کرده‌ام و مشکلم حل شده است.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: در حقیقت اگر انصاف را به کار ببندیم، صحبت‌های خانم سلحشوری اصلاً نفی اصل چادر نبود؛ بلکه اشاره به پوشش هرکس(نوع چادر) که باید متناسب با شرایط جسمی‌اش باشد، داشت؛ اما بحث اساسی که ذهن بنده را آزار می دهد آن است چرا خبرگزاری ایسنا، باوجود همسویی با تفکرات سیاسی خانم سلحشوری، به تقطیع سخنان ایشان پرداخته و یک دروغ بزرگ را رقم زد و دقیقا همین دروغ رسانه ای سبب شروع یک موج در فضای مجازی شد، که همگی بر مبنای این دروغ شکل گرفته است.


وی افزود: در حقیقت بسیاری از کاربران فضای مجازی به نقل مطالب خبرگزاری ها، بخصوصا خبرگزاری هایی که سبقه ای در کشور دارند، اعتماد می کنند و اصلا باور نمی‌کنند همچین رسانه ای شیطنت سیاسی کرده باشد.


باغخانی پور گفت: بنده معتقدم خبرگزاری ایسنا که همسو با دولت فعلی است به خاطر انحراف اذهان عمومی از مطالبات به حق مردم از دولت دست به این شیطنت سیاسی زده و در این راه حتی شخصیت های خودی همچون خانم سلحشوری را به عنوان قربانی بکار گرفته است تا حداقل تا مدتی به مشکلاتی که دولت بوجود آورده است، پرداخته نشود.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: امیدوارم رسانه ها دست از این فضاسازی ها برداشته و به انتقال اخبار به شکل واقعی روی آورند و البته کاربران فضای مجازی اول از صحت مطلبی که می خواهند بازنشر کنند، اطمینان حاصل کنند تا بعد شرمنده نشوند.

 

خبرگزاری دانشجو هم نیز نوشت: ماهیت سخنان خانم سلحشوری چیزی غیر از آن جمله خاصی بود که توسط خبرنگار این رسانه پررنگ و جنجال ساز شد. خبرنگاران و حاضران مناظره "پوشش بانوان ایرانی پس از انقلاب" در دانشگاه شهید بهشتی روایت دیگری از اظهارات این نماینده مجلس دارند و می‌گویند خانم سلحشوری اتفاقا بر پوشش چادر خودشان تاکید داشتند.
جالب اینجاست که ایسنا بعد از گذشت یک روز این خبر را ویرایش کرده و آن بخش جنجال ساز را از خبر حذف کرده است! این بدین معنی است که احتمالا اصل عبارت خانم سلحشوری نیز چیز دیگری بوده است وگرنه دلیلی برای حذف این جمله پس از یک روز توسط این سایت وجود ندارد.
همان طور که اشاره شد در واقع خانم سلحشوری در همان جملات بر مزایای چادر‌های امروزی و استفاده راحت از آن که حتی شاید اشکالات پوشش‌های سنتی‌تر را نیز ندارند، تاکید می‌کنند و به نظر می‌رسد روایت منتشرشده از این جملات تحریف شده بوده که تصمیم به حذف آن گرفته است.

 

▪️محمدسعید احدیان، مدیر مسئول روزنامه خراسان نوشت:

با این سخنان معلوم می شود ایسنا  با تقطیع و تغییر سخنان خانم  پروانه سلحشوری اظهاراتش را تحریف کرده است.

اشتباه آخرت‌تباه‌کن این روزهای ما موضع گیری روی نقل قول های گزینش و کوتاه شده دیگران است.

اول به خودم می‌گویم توئیت و ریت و فوروارد قبل از بررسی اصل صحبت ها ممنوع!

 

 

گلایه ها سلحشوری

 

سلحشوری در توضیح آنچه رخ داده به «اعتماد» گفت: «خبرگزاری ایسنا کار خوبی نکرد؛ من صحبت های بسیاری مطرح کردم، اما عملا ابتدا و انتهای حرف هایم را حذف کردند و فقط بخشی را آوردند که این همه حرف و حدیث از آن بیرون آمد. من توضیح دادم که خودم اصرار به حفظ چادر داشتم. من چادری بودم و رو می گرفتم. دستم هم از قبل درد می کرد و تعصبم به استفاده از فرم چادر ایرانی، باعث شد آسیب دستم بیشتر شود. اما بعد ها از چادر ملی استفاده کردم. اتفاقا در همان نشست هم به صراحت این مساله را بیان کرده و همچنین گفتم که باید در مقوله حجاب کار شود و کاری کنیم که حجاب جذاب شود و آسیب زا نباشد.»

این نماینده مجلس معتقد است، ایسنا زمانی جملات او را از سایتش حذف کرده که دیگر کار از کار گذشته و جمله تحریف شده همه جا پخش شده بود.

او با بیان اینکه فعلا نمی خواسته درباره این موضوع حرفی بزند، ادامه داد: «من نمی خواستم درباره این جملات مصاحبه ای انجام دهم. می خواستم بگذارم مقداری از مساله بگذرد و بعد در سخنرانی روز آینده ام در دانشگاه الزهرا به این موضوع اشاره کرده و توضیحاتم را ارایه کنم، اما متاسفانه مردم و رسانه ها در کمال بی انصافی دست بردار نیستند. بعضی رسانه ها در این دو روز با تمام توان به من حمله کردند.»

این نماینده مجلس با اشاره به نوشته های این رسانه ها که او را «بی سواد» خطاب کرده بودند، گفت: «اگر واقعا به نظر آن ها سلحشوری انقدر مسخره و خنده دار است، چرا آنقدر او را جدی گرفته اند؟ به قول خودشان یک آدم «منگلی» یک سری حرف هایی زده، چرا شما آنقدر جدی گرفته اید و درباره اش حرف می زنید؟»

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: «در این دو روز این افراد هر حرفی از دهان شان درآمده به من گفته اند. هر چیزی حدی دارد؛ خدا آبروی آدم را حفظ می کند، اما این رفتار ها درست نیست و خیلی من را اذیت می کنند.» سلحشوری معتقد است که دلواپسان و منتقدانش این راه را برای تحت الشعاع قرار دادن اصل حرف های او در پیش گرفته اند تا حرف های اصلی او دیده و شنیده نشود و موفق هم شدند.

او گفت: «از آنجایی که من از حق انتخاب دفاع کردم برای برخی خیلی سنگین تمام شد. من گفتم عده ای باور عمیق به حجاب دارند، اما عده ای هم هستند که اعتقادی به حجاب ندارند و نمی توانیم به زور سر آن ها حجاب و چادر کنیم. حرف های آن روز من سند تاریخی دفاع یک نماینده از مردم کشورش است که با استدلال های شرعی و منطقی صحبت کرد. من به آیات قرآن استناد کردم و با توجه به آموزه های قرآنی حرف زدم.»

سلحشوری از رسانه های اصلاح طلب و اصلاح طلبان در برخوردشان با این موضوع گلایه کرد و ادامه داد: «اگر آن طرفی ها من را بزنند خیلی حرفی نیست، اما در این دو روز کدام رسانه اصلاح طلبی را دیدید که در دفاع از من چیزی بنویسد؟ کدام اصلاح طلبی در دفاع از من توییتی کرد که بازنشر شود و اصل حرف های من شنیده شود؟ بچه های اصلاح طلب دیگر چرا این کار را کردند؟»(مصاحبه روزنامه اعتماد با پروانه سلحشوری در سایت فرارو منتشر شده است)

جمله ی خبرساز هم چنان در کانال پروانه سلحشوری

بررسی های خبرنگار جماران نشان می دهد متن سخنان سلحشوری که در کانال تلگرامی وی منتشر شده است همان متنی است که ابتدا توسط ایسنا منتشر شده و جمله ی جنجالی نیز همچنان در کانال سلحشوری وجود دارد. 

Capture

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.