در جلسه چهارشنبه هیأت وزیران «عباس رضایی» استاندار پیشنهادی اصفهان از هیأت وزیران رأی اعتماد گرفت و اعضای دولت از خدمات محسن مهرعلیزاده، استاندار پیشین این استان تقدیر و تشکر کردند.

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه از اصفهان به عنوان استانی مهم با ویژگی های خاص و قرار گرفتن در قلب کشور، با مردمانی انقلابی، پرشور، متدین و علاقه مند به ایران یاد کرد و گفت: اصفهان سهم بالایی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و مقاومت تاریخی مردم ایران در جنگ تحمیلی داشته است.

رئیس جمهور استاندار را به رعایت اعتدال و میانه روی توصیه کرده و همه جناح های فعال در عرصه سیاسی را فرزندان انقلاب و ایران دانست و افزود: بدون اعتدال، در داخل، منطقه، جهان اسلام و کل جهان سیاسی اداره امور میسر نخواهد بود.

دکتر روحانی امنیت، هم زیستی مسالمت آمیز و یاری به یکدیگر را از ثمرات اعتدال و میانه روی دانست و خاطرنشان کرد: قرآن کریم مسلمانان را الگوی اعتدال همه مردم معرفی می کند.

رئیس جمهور، استان اصفهان را به دلیل برخورداری از حوزه علمیه مهم، علمای بزرگ و با عظمت، ستود و وجود شخصیت بزرگی چون آیت الله مظاهری از اساتید بزرگ فقه و اصول و استاد والای اخلاق را برای استان مغتنم شمرد و استاندار را به رعایت رهنمودهای ایشان توصیه کرد.

دکتر روحانی از زاینده رود به عنوان یکی از مظاهر مهم زیبایی های استان و جذب گردشگر و توسعه کشاورزی یاد کرد و مسئله حفظ و احیای این رودخانه در چارچوب سیاست های آبی کشور را از مأموریت های وزارت نیرو و استاندار برشمرد.

رئیس جمهور همچنین پیگیری موضوع تنش آبی و اتخاذ تدابیر مناسب برای بهبود وضعیت آبی استان را مورد تأکید جدی قرار داد و همه دستگاه های مسئول را به همکاری در این باره دعوت کرد.

 

تصمیمات دولت درخصوص توسعه و تسهیل سرمایه گذاری توسعه ای در غرب و شرق کشور

هیأت وزیران در ادامه، تصمیماتی را درباره توسعه و تسهیل سرمایه گذاری توسعه ای در غرب و شرق کشور اتخاذ کرد.

به موجب این تصمیمات، تمامی سرمایه­ گذاری های انجام شده توسط بخش خصوصی (اعم از داخلی و خارجی) و بخش تعاونی و همچنین کسب و کارهای خرد و خانگی مددجویان تحت حمایت نهادهای حمایتی در منطقه غرب و شرق کشور از طریق نظام بیمه کشور در برابر حوادث به صورت صددرصد تضمین می­ شود.

نرخ سود تسهیلات ریالی و ارزی اعطایی و همچنین تسهیلات سرمایه در گردش برای ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی صنعتی، معدنی، کشاورزی، فرهنگی، خدماتی و گردشگری مناطق موضوع این تصویب­ نامه به میزان 50 درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار تعیین می شود.

دولت همچنین مقرر کرد اختیارات بانک­ های استان­ های موضوع این تصویب نامه، در مورد بررسی، تصویب و پرداخت تسهیلات به طرح های تولیدی و اقتصادی را تا سقف 300 میلیارد ریال و 20 میلیون دلار منابع ارزی افزایش یابد.

 

اختصاص تسهیلات برای تهیه و تدارک نهاده های کشاورزی

با تصویب دولت، مبلغ 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک های عامل به منظور تهیه و تدارک نهاده های کشاورزی و تأمین کود مورد نیاز بخش کشاورزی با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار، در اختیار شرکت سهامی خدمات حمایتی کشاورزی قرار گرفت.

 

موافقت هیأت وزیران با تهاتر مطالبات و بدهی‌های دولت

هیأت وزیران با تهاتر مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی از تعدادی از شرکت های دولتی با بدهی های آنها به دولت موافقت کرد.

بر این اساس، مطالبات تعدادی از شرکت‌های فعال در بخش انرژی و تولید برق از شرکت‌های دولتی با بدهی همان شرکت‌ها به سازمان خصوصی ­سازی و سازمان امور مالیاتی کشور تهاتر می شود.

 

اساسنامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به تصویب رسید

دولت اساسنامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته را با هدف تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ارتقای توان ملی و اقتصاد دانش بنیان به تصویب رساند.

 

اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس

هیأت وزیران در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری موضوع تعیین کرد.

 
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.