رئیس‌ جمهور با بیان اینکه امروز همه در کنار هم تلاش خواهیم کرد درس عبرتی به دشمنان بدهیم تا بفهمند نمی‌توان با مردم ایران ظالمانه برخورد کرده و با فشار و تهدید این ملت بزرگ را مجبور به تسلیم کنند، تاکید کرد: بدون تردید مردم ایران مسیر توسعه را با وحدت، همدلی و کمک به یکدیگر ادامه خواهند داد.

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی دوشنبه شب در پایان سفر به استان آذربایجان غربی و در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن قدردانی از استقبال پرشور و بسیار گرم مردم این استان از کاروان دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: در جریان این سفر تصمیمات خوبی برای توسعه و آبادانی استان اتخاذ شده که امیدوارم با کمک یکدیگر بتوانیم همه آنها را محقق سازیم.

رئیس جمهور افزود: اتصال ارومیه به راه‌آهن سراسری موضوعی بسیار حائز اهمیت بود و می‌تواند پایه بسیار بزرگی برای توسعه استان باشد و امیدواریم همه طرح‌ها و پروژه‌هایی که در جریان این سفر به مردم استان وعده دادیم، تا پایان سال 99 اجرایی و عملیاتی شود.

دکتر روحانی با قدردانی از تلاش همه دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح و رسانه‌ها در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان غربی، گفت: رسانه‌ها مسیر اتصال حکومت و مقامات مختلف به مردم هستند و در این شرایط تاریخی بار مسئولیت رسانه‌ها سنگین‌تر است.

رئیس جمهور اهمیت وحدت و اتحاد اقوام و مذاهب گوناگون را مورد تأکید قرار داد و گفت: وحدت و اتحاد مثال‌زدنی ادیان، اقوام و شیعه و سنی در استان آذربایجان غربی بسیار ارزشمند است و می‌تواند الگو و نمونه باشد.

دکتر روحانی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت در خصوص تقویت سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن استان، اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان آذربایجان غربی معادن آن است و در صنعت نیز از توانمندی‌های خاصی برخوردار می‌باشد و از آنجایی که استان مرزی است می‌تواند تولیدات خود را به راحتی صادر کند.

رئیس جمهور افزود: با وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گذاشتیم که معادن را با شرایط سهل و آسانی به مردم و بخش خصوصی واگذار نماید و فعال شدن معادن می‌تواند تحولی در سطح استان ایجاد کند.

دکتر روحانی تصریح کرد: تلاش دولت این است که از ظرفیت استان در زمینه صنعت و معدن به طور کامل استفاده شود و از همه مسئولین دولتی استان می‌خواهم که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در زمینه‌های مختلف تسهیل کنند.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اقدامات دولت برای ارتقاء شاخص‌های توسعه استان، گفت: براساس گزارشی که استاندار ارایه کرده، شاخص استان در برخی از زمینه‌ها بویژه در حوزه بهداشت و درمان به سطح متوسط ارتقاء یافته است و در حوزه گازرسانی نیز با توجه به اقداماتی که انجام شده امید است در سال آینده شاخص استان به حد متوسط برسد.

دکتر روحانی ادامه داد: در حوزه گردشگری استان نیز تصمیم گرفته شده، بودجه اضافه‌تری به استان اختصاص یابد تا جاذبه‌های فراوانی که استان از آن برخوردار است به خوبی احیاء معرفی شود؛ در سایر زمینه‌ها نیز بدون تردید با پیگیری مسئولان استانی می‌توانیم شاهد تحولات مثبت باشیم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش اختیارات استان و تمرکززدایی، اظهار داشت: یکی از تصمیمات مهمی که باید دنبال کنیم این است که استان‌ها از اختیارات بیشتری برخوردار باشند؛ امروز در اینکه استان باید از مزایای مرزها برخوردار باشد، هیچ تردیدی وجود ندارد و دولت برای رونق بازارچه‌های مرزی آمادگی دارد، تصمیمات لازم را اتخاذ نماید.

دکتر روحانی تصریح کرد: هدف دولت این است که مردم بهترین استفاده قانونی و مشروع را از مرز و در مسیر تبادلات با کشورهای همسایه داشته باشند.

رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه احیاء دریاچه ارومیه، گفت: تثبیت و احیاء دریاچه ارومیه جزو اهداف مهم دولت است و همه باید توجه داشته باشند که اگر اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم نبود، امروز دریاچه ارومیه به طور کامل خشک شده بود و دولت گام بسیار بزرگی در زمینه تثبیت دریاچه ارومیه برداشته است و با اهتمام ویژه قدم‌های بعدی را برای احیاء دریاچه انجام خواهد داد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: گردشگری یکی از اولویت‌های اصلی برای توسعه استان آذربایجان غربی است و دولت همه توان خود را بکار می‌گیرد و امیدواریم بخش خصوصی هم مشارکت داشته باشد تا شاهد تحولی در صنعت گردشگری استان باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.