پایگاه خبری جماران: دیروز در میان اخبار مختلف که از مجالس عزای سالار شهیدان مخابره می شد، مطلبی هم از حجت الاسلام پناهیان نقل شد. نویسنده این سطور تا کنون ایشان را ندیده ام و جز آنچه از وی نقل می شود، سخنی هم از او نشنیده ام و حقیقت امر آنکه اخبارش را دنبال هم نمی کرده ام. اما این سخنان به نظرم بر خلاف آن چیزهایی بود که تا کنون رسانه ها به ایشان نسبت می دادند. و همین، من را هم به وجد آورد و هم باعث شد به نوعی بخواهم از ایشان تشکر کنم. 

مطابق نقل قول های رسانه ای، ایشان گفته است: «اگر بی‌بی‌سی بتواند می‌خواهد بین امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) نیز اختلاف بیندازد».

این سخن از نظر من کاملا درست است و چندین سال است که در هر تریبون و نوشته می گویم که امروز بزرگ ترین و شاید بتوان گفت تنها وظیفه یاران انقلاب، طرد کسانی است که در میان نیروهای انقلاب تفرقه می اندازند و به قول جناب پناهیان کار بی بی سی را انجام می دهند. 

نمی خواهم وارد این مقوله شوم که در همین سالهای گذشته چه کسانی نقش بی بی سی را ایفا کردند و فکر می کنم اشاره به نام افراد، بازی در همان زمین «اختلاف افکنی» است. امروزه رفع اختلاف بیش از هر چیز به همان «بر گذشته ها صلوات» احتیاج دارد. ولی می خواهم از جناب پناهیان که امروزه تریبون هم در اختیار دارد بخواهم که همین مسیر را محکم تر ادامه دهد. 

یادمان باشد امام بزرگوار ما می فرمود: « امروز دعوا کردن انتحار است، خودکشی‌‎ ‎‌است. امروز اختلافاتْ خودکشی است...» (صحیفه امام، ج5، ص280)، » و می فرمود: «این اختلاف از زبان هر کس باشداز زبان هر موجودی باشد، این زبان، زبان‌‎ ‎‌شیطان است، چه از زبان یک روحانی باشد، چه از زبان یک مقدس باشد، چه از زبان‌‎ ‎‌یک نمازگزار باشد و چه از سایر زبانها بدانید، که این زبان، زبان شیطان است و گاهی هم‌‎ ‎‌خود آن آدم ملتفت نیست که تحت تأثیر شیطان است، یا زبان شیطان در او دارد فعالیت‌‎ ‎‌می کند» (صحیفه امام، ج20، ص78)،  «من به سراسر کشور، به سراسر ملت هشدار می دهم که‌‎ ‎‌چنانچه از این اختلافاندازها پیروی کنید، هر کس باشد، مملکت شما به دامن امریکا‌‎ ‎‌می افتد». (صحیفه امام، ج14، ص48)

امام می فرمود:«باید دولت، مجلس و قوه قضائیه احساس کنند که یک تکلیف دارند و آن اینکه اختلاف نداشته باشند»(صحیفه امام، ج18، ص38)، «ما اگر اختلاف سلیقه داریم، اختلاف بینش داریم، باید بنشینیم با هم در یک‌‎ ‎‌محیط آرام صحبت کنیم و مسائل خودمان را به میان بگذاریم و حل کنیم. با تفاهم مسائل‌ را حل کنیم...» (صحیفه امام، ج14، ص47)، «اختلاف سلیقه ها را در یک محیط‌‎ ‎‌خوب، برادرانه حل کنید. نگذارید که احساس وظیفه بشود. اگر احساس وظیفه بشود، من‌‎ ‎‌به هر کس هر چه دادم پس می گیرم». (صحیفه امام، ج14، 51)

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.