گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

امیر محبیان: پرسش‌های نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور ناظر به دغدغه های مردمی بود/ دولت از همیاری مجلس استفاده کند و سیستم کم‌تحرکش را اصلاح کند

تلاش برای فرافکنی مشکلات به ترامپ و آمریکا حلال مسایل نیست. حتماً این فشارها اثر منفی دارد، اما بخش اعظم مشکلات ما داخلی است و به سوء‌مدیریت برمی‌گردد. امیدوارم این اقدام مجلس شوکی به دولت باشد که منجر به فعال‌تر شدن آنها شود.

پایگاه خبری جماران: صبح دیروز جلسه سوال از رئیس‌جمهور در مجلس با ریاست علی لاریجانی برگزار شد، نتیجه آن نیز قانع نشدن اکثر نمایندگان از پاسخ های آقای روحانی به 4 سوال از 5 پرسش مطرح شده بود. نمایندگان تنها از پاسخ های رئیس جمهور به یک سوال قانع شدند.

در همین رابطه، یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت از همیاری مجلس استفاده کند و سیستم کم‌تحرکش را اصلاح کند؛ مردم هر روز شاهد افزایش قیمت ها هستند؛ دولت این میان چه‌کاره است؟ سازمان حمایت از  مصرف‌کنندگان و تعزیزات کجا هستند؟ خودرو‌سازان به چه حقی از استیصال مردم سوء‌استفاده می‌کنند؟ آیا دولت به قیمت فقر مردم و از جیب آنان باید بی‌کفایتی بعضی از مدیران اجرایی را جبران کند؟ 

 

امیدوارم این اقدام مجلس شوکی به دولت باشد که منجر به فعال‌تر شدن آنها شود

دکتر امیر محبیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار جماران ، درباره جلسه دیروز مجلس گفت: فارغ از بعضی حاشیه‌ها به گمانم پرسش‌های نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور ناظر به دغدغه های مردمی بود؛ از مدتها پیش این نکات از سوی نخبگان و بیش از همه توده‌های مردم تذکر داده می شد. شکی نیست که دولت در تلاش است این معضلات را بر‌طرف کند، ولی چرا نتیجه شایسته بدست نمی‌آید؟ یا مشکل از برنامه ها و یا از عوامل‌اجرایی یا از هر دوی آنهاست.

وی افزود: تلاش برای فرافکنی مشکلات به ترامپ و آمریکا حلال مسایل نیست. حتماً این فشارها اثر منفی دارد، اما بخش اعظم مشکلات ما داخلی است و به سوء‌مدیریت برمی‌گردد. امیدوارم این اقدام مجلس شوکی به دولت باشد که منجر به فعال‌تر شدن آنها شود.

 

دولت باید نگرانی های مردم را درک کند

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که آیا نمایندگان سوال‌کننده واقعاً دغدغه مشکلات مردم را داشتند یا سایر انگیزه ها وجود داشته، گفت: ما نمی توانیم نیت‌کاوی کنیم. ان‌شاالله دغدغه مردمی باعث این کار شده است و حتما اقدام آنها در چارچوب وظایف قانونی‌شان بوده است. اما مهم واکنش دولت است؛ دولت باید نگرانی های مردم را درک کند. این احساس که ناگهان ظرف یک‌ماه ارزش دارایی‌هایت که حاصل یک عمر زحمت توست به نیم یا یک‌سوم برسد و خودت را در لبه پرتگاه فقر ببینی؛ احساس بدی است که به مردم ظرف چند‌ماه گذشته دست داده است.

این استاد‌ دانشگاه در ادامه گفت: مردم به‌واقع دولت و کابینه را استخدام کرده‌اند تا این اتفاقات نیفتد و برعکس روزبه‌روز وضعشان بهتر شود. اما الان خلاف آن را می بینند. توجیهات دولتی‌ها هم اصلاً قابل قبول نیست و ضعف خود را نمی پذیرند و حتی یک عذرخواهی نمی‌کنند. وزرا هم تنها با استیضاح و حذف کنار می روند ؛ چرا؟ دولت باید سریعاً بازنگری کند. نیروهای خسته و بی‌برنامه و ضعیف و بی‌انگیزه سریعاً کنار روند.

 

دولت از همیاری مجلس استفاده کند و سیستم کم‌تحرکش را اصلاح کند

وی افزود: دولت از همیاری مجلس استفاده کند و سیستم کم‌تحرکش را اصلاح کند؛ مردم هر روز شاهد افزایش قیمت ها هستند؛ دولت این میان چه‌کاره است؟ سازمان حمایت از  مصرف‌کنندگان و تعزیزات کجا هستند؟ خودرو‌سازان به چه حقی از استیصال مردم سوء‌استفاده می‌کنند؟ آیا دولت به قیمت فقر مردم و از جیب آنان باید بی‌کفایتی بعضی از مدیران اجرایی را جبران کند؟ اگر دولت مقابل مردم نیست و کنار مردم است ؛ علت این انفعال و سکوت مرگبار و ناتوانی در برخورد با مدیران بی‌کفایت و سوء مدیریت‌ها چیست؟ دولت باید هوشیار شود. اگر سریعاً مشکلات را در حد وسع خود حل نکند و همچنان در دفاع از مدیران ضعیف اصرار داشته باشد، حدس می‌زنم اعتراضات از مجلس فراتر خواهد رفت و دیگر فرصت توجیه نخواهد داشت. 

محبیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در راستای شفافیت، اکثریت نمایندگان رای‌دادن به شیوه کاغذی را نپذیرفتند، گفت: کشاندن بحث به حاشیه‌ها و نوع رای‌دادن اقدامی نادرست و منحرف کردن مسیر درست انتقادی نسبت به اشتباهات مدیریتی است؛ باید از موضع انتقادی مردم حمایت کرد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.