بهروز اسودی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : برای این طرح های صنعتی و معدنی یکهزار و 250 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است .
وی با اشاره به برنامه ریزی برای افتتاح این 6 طرح در شهرستان های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان با حضور مسوولان کشوری و استانی، خاطرنشان کرد: در سمنان شرکت شیمیایی کلران با ظرفیت تولید سالانه 15هزار تن کلرور کلسیم و 16 هزار و 800 تن سود سوزآور مایع با سرمایه‌گذاری حدود 270 میلیارد ریال و اشتغالزایی 46 نفر افتتاح می شود.
وی اضافه کرد: در شاهرود کارخانه فولاد سازنده بیلت فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی با سرمایه‌گذاری 500 میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن و ایجاد اشتغال برای 220 نفر افتتاح می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، از افتتاح واحد تولیدی مهربان الیاف در شهرستان گرمسار خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری حدود 173 میلیارد ریال ظرفیت تولید 34 هزار تن انواع گونی پلی پروپیلن را خواهد داشت که 50 نفر را مشغول به کار می کند.
وی ادامه داد: همزمان با هفته دولت، 2 طرح معدنی شرکت معادن کیان کانیار و شرکت معدن مس دیان و واحد تولیدی همیار موتور به بهره برداری می رسد که با راه انداری این طرح ها در شهرستان های دامغان و شاهرود برای 135 نفر شغل جدید ایجاد می شود.
استان سمنان 2 هزار و 10 پروانه بهره برداری بخش صنعت و معدن دارد که 51 درصد اشتغال استان در این بخش است.
همزمان با هفته دولت امسال در استان سمنان 606 طرح شامل 578 طرح عمرانی و 28 طرح سرمایه گذاری با اعتبار پنج هزار و 74 میلیارد ریال در حال بهره برداری است.
6103/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.