سید محمد موسوی زاده پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تغییر ساعت کاری از 16 تیر تا 25 مرداد 97 بار مصرف برق ادارات استان سمنان را کاهش داد.
وی خاطرنشان کرد: با تغییر ساعت کاری دستگاه های اجرایی و جا بجایی آن از بازه ساعات پرمصرف ، اوج مصرف برق تمام ادارات استان سمنان 12 درصد کاهش یافت و به طور متوسط از 8.9 مگاوات مصرف به 7.8 مگاوات به نسبت مدت مشابه سال گذشته تنزل یافت.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه در ابتدای اجرای طرح تغییر ساعت کاری ادارات استان پیش بینی صرفه جویی از این طرح بین پنج تا 10 درصد بود، گفت: با همکاری مدیران و کارکنان ادارات و همراهی شهروندان بافرهنگ سمنانی، میزان صرفه جویی برق از میزان هدفگذاری شده بیشتر شد.
موسوی زاده با اشاره به ضرورت رویکرد کشور در تغییر روش های تولید برق با استفاده از فناوری های نوین، اضافه کرد : مطابق سند چشم انداز تا سال 1404 باید 10 درصد از برق مورد نیاز کشور از منابع تجدید پذیر تامین شود .
به گفته وی، شدت مصرف انرژی یکی از شاخص های بررسی کارایی مصرف انرژی است که شاخص مهمی برای بخش بهره وری مصرف انرژی محسوب می شود ، باید تلاش کنیم با مدیریت بهینه مصرف و بهره گیری از توسعه انرژی های تجدید پذیر، این شاخص بهبود یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان ابراز امیدواری کرد، با عملیاتی شدن قانون اصلاح الگوی مصرف به هدف های تعیین شده دست یافته شود.
وی اضافه کرد : فهرست های ممیزی انرژی در ساختمان های اداری، قبل از تابستان به دستگاه های اجرایی ارسال شد و در کنار بازرسی های مستمر کارشناسان شرکت توزیع برق، رویکرد ادارات در کاهش مصرف برق تابستان امسال مطلوب بود.
موسوی زاده با بیان اینکه تابستان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی اوج مصرف برق در کشور است و طرح تغییر ساعت کاری نیز به منظور تعادل بخشی به میزان مصرف با میزان تولید در کشور اجرا شد، تصریح کرد: اوج بار مصرف بین ساعت های بین 11 تا 16 است که تغییر ساعت کاری ادارات نیز با هدف خروج مصرف برق ادارات از این بازه زمانی بود.
وی با بیان این که ساعت فعالیت ادارات در زمان اوج بار مصرف برق همپوشانی دارد، ادامه داد: تغییر ساعت کاری نهاد‌های اجرایی همانند دیگر استان‌های کشور در سمنان به همین دلیل از اواسط تیر تا اواسط شهریور ابلاغ شد که نتجیه موفقیت آمیزی داشت.
مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان از افزایش 11 درصدی مصرف برق در استان در دوران اوج مصرف امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: مصرف استان از 403 مگاوات به 447 مگاوات در سال 97 افزایش یافته است.
تولید برق نیروگاه های برق آبی کشور در تابستان امسال به خاطر خشکسالی از9 هزار مگاوات به حدود چهارهزار مگاوات کاهش یافت.
بر اساس بررسی‌ها وسایل سرمایشی 30 درصد مصرف برق خانگی را به خود اختصاص می دهند.
مجموع میزان تولید برق استان سمنان از نیروگاه های حرارتی، برق‌آبی و خورشیدی حدود 500 مگاوات و مصرف استان در زمان اوج حدود 600 مگاوات است.
6103/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.