به گزارش ایرنا، علی اصغر کاراندیش مروستی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در گرمسار با اشاره به ضرورت بهبود فضای کسب و کار در این بخش ، افزود: زمینه سازی برای ارایه تسهیلات، آسان سازی صدور مجوزها و تفویض اختیار به استان ها به عنوان بخشی از راهکار بهبود فضای کسب و کار پیگیری شده است.
معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که با تامین زیرساخت ها سعی در رفع موانع اشتغالزایی شده است، گفت: بیش از 80 مانع حوزه کسب و کار در بخش فرهنگ و هنر شناسایی شد که برخی از آن ها رفع و برخی در حال پیگیری است.
کاراندیش خاطرنشان کرد : گفت و گو با اصحاب هنرمندان از طریق صنوف آن ها برای رفع موانع اشتغال و فعالیت آنان نیز به صورت جدی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود.
وی در پاسخ به چگونگی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مشکلات کاغذ در کشور، تاکید کرد : پرداخت یارانه کاغذ در کشور افزایش خوبی داشته که در اصل پرداخت قیمت کاغذ به حوزه کتاب و مطبوعات است.
معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد : در سال 92 یارانه پرداختی برای کاغذ از سوی این وزارتخانه در سال 1395 یکهزار و 500 میلیارد ریال و در سال گذشته 2 هزار و 240 میلیارد ریال بود که نسبت به سنوات گذشته افزایش مطلوبی داشت.
نرخ بیکاری بهار 97 در کشور 12.1 درصد و در استان سمنان 7.1 درصد است، سمنان در این شاخص پس از استان مرکزی، دومین استان کشور در کمترین میزان بیکاری است.
22 درصد جمعیت استان سمنان جوانان هستند و شعار هر سمنانی یک مهارت، به عنوان هدفگذاری برای اشتغالزایی به ویژه برای دانش آموختگان دانشگاهی تعیین شده است.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.