به گزارش ایرنا، سعید عمرانی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سمنان در سالن مدیریت بحران، افزود : با هدایت رهبری، مقابله با مواد مخدر در کشور باید با هدف ضربه به بنیان های مالی قاچاقچیان هدفگذاری شود.
وی بیان کرد : به دنبال مقابله در سطوح مختلف برای زمین گیر کردن قاچاقچیان بزرگ هستیم که نیاز به کار جهادی دارد تا انتظار رهبری برآورده شود.
وی با بیان این که دشمن با 2 هدف توزیع مواد مخدر در جمهوری اسلامی را دنبال می کند، خاطرنشان کرد : یکی از اهداف دشمن با رویکرد سیاسی و برای نابودی جمهوری اسلامی و از سوی دیگر، درآمد یکهزار و 500 میلیارد دلاری از مواد مخدر باعث برنامه ریزی دشمن در این حوزه علیه ایران اسلامی شده است.
معاون دادستان کل کشور تاکید کرد : رهبری دغدغه جدی در مقابله با مواد مخدر دارند و به ویژه در نشست های اخیر بر بهبود وضعیت کشور در آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر تاکید کردند.
وی ادامه داد : انگیزه ها و توانمندی ها در بخش های مختلف انتظامی ، امنیتی، فرهنگی و آموزشی، در مقابله با مواد مخدر باید تقویت شود.
این مسوول با بیان این که نتوانستیم در رسانه ها دستاوردهای مطلوب در مقابله با مواد مخدر را به مردم اطلاع رسانی کنیم، گفت : کارهای مطلوبی در مقابله انجام شده است که باید مردم نسبت به آن آگاهی یابند در مقابله باید انگیزه بالا داشت.
عمرانی با اشاره به وضعیت مطلوب سمنان در مبارزه با مواد مخدر و تعداد کم معتادان، تصریح کرد : تجربیات مقابله با مواد ‌مخدر سمنان به دیگر استان ها منتقل شود.
وی نرخ بیکاری هفت درصدی در استان را یکی از دلایل پایین بودن مسایل مربوط به مواد مخدر برشمرد و افزود : این امر نشان می دهد اشتغال چه نقشی در سلامت جامعه دارد و هر چه وضعیت اشتغال بهتر باشد، کمتر افراد به مواد مخدر گرایش می یابند.
سال گذشته در استان سمنان بیش از 6 هزار کیلوگرم و در چهار ماه سال جاری 2 هزار و 500 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 120 درصد داشته است.
6103 /6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.