علی اصغری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : فعالیت دستفروش ها و نبود نظارت کافی به عنوان عامل‌های از بین رفتن ثبات قیمت میوه در سمنان، باید سامان دهی شود.
وی اظهارداشت : در سالهای گذشته روزانه 350 تُن میوه وارد میدان بار شهر سمنان می شد اما به دلیل وارد کردن میوه از سوی دستفروش ها، این میزان اکنون به 80 تن در روز کاهش پیدا کرده است.
اصغری با اشاره به پیگیری های زیاد از مسوولان شهر برای ایجاد یک بازار روز میوه و کنترل همه جانبه آن در یک نقطه از سمنان برای حضور دستفروشان، خاطرنشان کرد : نبود نظارت بر دستفروش ‌ها به ویژه غیربومی موجب نوسانات قیمت میوه شده است.
رییس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان سمنان از دستگاه های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی، شهرداری ها، گشت های کنترل و بازرسی نهادهای مربوط خواست تا کنترل بیشتری بر جمع آوری و ساماندهی دستفروشان شهر سمنان داشته باشند.
وی به نوسانات قیمت بعضی از میوه های تابستانه در روزهای اخیر اشاره و اضافه کرد : قیمت چند نوع از میوه به دلایل مختلف تغییر کرد که در چند روز آینده قیمت ها ثابت می شود.
وی به نحوه نظارت بر گرانفروشی مغازه ها اشاره کرد و گفت: مردم می توانند هر گونه تخلف را با شماره تلفن 124 به سامانه دریافت شکایات و انتقادات اعلام کنند.
روزانه بیش از 15 تن میوه و تره بار از استان سمنان به نقاط مختلف کشور ارسال می شود.
به گزارش ایرنا، تولید محصولات کشاورزی استان سمنان در سال زراعی 95-96 با افزایش 9.4 درصدی نسبت به دوره قبل از آن، به یک‌ میلیون و 570 هزار تن رسید که از این میزان 672 هزار تن محصولات راهبردی بخش کشاورزی بود که افزایش حدود 33 درصدی داشت.
سمنان یکی از هشت شهرستان استان سمنان 200 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.