به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری در پایان سفر یک روزه به سمنان ، گام اول این مجتمع گردشگری واقع در محوطه یک اثر تاریخی به نام کارخانه پنبه را در این شهرستان به بهره برداری رساند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در این ارتباط گفت : برای بهره برداری گام اول این مجتمع 30 میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی هزینه شد.
محمد جهانشاهی خاطرنشان کرد : این مجموعه گزدشگری شامل حدود 2 هکتار با سه هزار و 100 مترمربع زیربنا است.
وی اضافه کرد: مجتمع گردشگری پذیرایی سنتی کلوا به همت سرمایه گذار خصوصی با تکمیل بخش های رستوران سنتی، سفره خانه سنتی، سالن چند منظوره و بهسازی 2 حیاط دیگر، در مجموع با 60 میلیارد ریال تا پایان سال 97 تکمیل و به بهره برداری می رسد.
مجموعه کارخانه پنبه شهرستان گرمسار در سال 1381 در فهرست آثار ملّی کشور به ثبت رسید، در سال 1393 به‌عنوان موزه علم و صنعت تغییر نام داد، در سال 1394 بخشی از انبارهای این مجموعه مرمت ‌شد و به ‌عنوان بازارچه صنایع‌دستی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
قدمت مجموعه موزه علم و صنعت گرمسار به دوره پهلوی اول باز می‌گردد، این مجموعه در مساحتی نزدیک به 30 هزار مترمربع، شامل قسمت‌های مختلفی است و در طول سال گردشگران داخلی و خارجی زیادی از این بنای تاریخی بازدید می‌کنند.
اکنون بیش از 60 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی طرح های گردشگری در حوزه های مختلف سمنان در حال اجراست.
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری امروز از طریق قطار وارد سمنان شد و در نشست شورای اداری استان حضور یافت.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.