به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی یاوران وقف ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دفتر کارش، افزود : این استان با وجود جمعیت کم، خیران فراوان در بخش‌های مختلف دارد که به بندگان خدا کمک می‌کنند.
وی وقف مشارکتی را فریضه شایسته ‌ای ذکر کرد و اظهارداشت : در گذشته افراد به تنهایی با توجه به بضاعت مالی وقف را انجام می دادند اما در زمان حاضر وقف مشارکتی موضوعی عالی است که انتظار می‌رود در سمنان به شکل مطلوبی اجرا شود.
وی ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه لازم دانست و تصریح کرد : باید به سراغ خیران رفت و با هم افزایی و هماهنگی این قشر به ترویج این فرهنگ در جامعه کمک کرد.
امام جمعه سمنان ادامه داد : افراد به صورت فطری مایل به انجام صدقه جاری هستند چرا که میل آنان در شریک بودن این ثواب‌ زیاد بوده اما ترویج موقوفات در زمینه امر به معروف نیازمند فرهنگ سازی است.
شاهچراغی اضافه کرد : در نقاط مختلف استان حتی در دورترین روستاها می‌توان این فریضه ها را زنده نگه‌ داشت و تحقق این امر با اطلاع رسانی میسر است.
نماینده ولی فقیه استان تصریح کرد : امروز وقف در زمینه امر به معروف و نهی از منکر از واجبات جامعه است و گسترش آن در جامعه نیازمند تعامل همه بخش‌ ها و ظرفیت ممکن است.
به گزارش ایرنا، در این نشست هم اندیشی اعضای شورا تاکید کردند بزرگترین ابزار برای تبیین نیکی ها وقف مشترک، رسانه ها هستند.
اولین مجمع یاوران وقف ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کشور برای اولین بار در سمنان برگزار شد.
6026/س.خ
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.