احمد همتی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : راهکار اصلی برای ادامه سلامت حیات اقتصادی کشور در برابر بحران ها مصون نگهداشتن اقتصاد از مفاسد است.
وی با اشاره به رویکرد مجلس شورای اسلامی در مقابله با مفاسد اقتصادی، تاکید کرد : پیگیری مسیرهای مقابله با رانت ها و باندهای سوء استفاده کننده در حوزه اقتصادی با جدیت از سوی کمیسیون های تخصصی و فراکسیون های مجلس در حال پیگیری است زیرا یکی از راه های مبارزه با مفاسد اقتصادی مقابله با رانت ها و باندهای این بخش است.
وی بیان کرد : شفاف سازی محور تمام فعالیت های مجلس شورای اسلامی برای مقابله با مفاسد اقتصادی است و این مساله در قوه مقننه با دیدگاه نظارتی به صورت جدی در حال انجام است.
نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : راهکارهای ممکن اقتصادی برای جلوگیری از بحران های مختلف با هم افزایی مجلس و دولت در نشست های علنی و غیرعلنی دنبال می شود و مجلس در پی مصوباتی است تا معضلات مسیر اقتصادی را کم کند.
همتی اقتصاد داخلی را نیازمند حمایت در برابر توطئه های خارجی و سوء استفاده های داخلی دانست و افزودر: مجلس شورای اسلامی و دولت در بحث حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از آسیب به تولید در هر شرایطی دیدگاه مشترکی دارند.
وی با تاکید بر این که رویکرد کلی نظام اسلامی این است که تا جای ممکن دستاوردهای کشور از برجام به شرط تامین منافع ملی حفظ شود، اضافه کرد : در این موضوع قوای سه گانه هم افزایی دارند و در حوزه بین المللی رایزنی با کشورهای موثر در حال انجام است.
نماینده سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تمام بخش های داخلی باید دولت را برای حفظ منافع ملی در عرصه بین المللی کمک کنند، ادامه داد : دولت بهتر است برای تقویت عملکرد خود از نیروهای قوی تر و با تجربه تر در مسیر پیش رو استفاده کند تا وظیفه اش را به درستی به سرانجام برساند.
به گفته صاحب نظران دشمنان نظام اسلامی به ویژه امریکا با خروج از برجام، ایجاد جنگ روانی به ویژه در بازار و مسایل اقتصادی را زمینه‌ سازی کرده اند، در این جنگ روانی، القای عداوت از جمله اقدامات دشمن علیه جمهوری اسلامی است که باید برای مقابله با دسیسه بدخواهان نظام، از دامن زدن به مسایل اختلافی پرهیز کرد.
استان سمنان 700 هزار و حوزه انتخابیه سمنان، مهدی شهر و سرخه دست کم 270 هزار نفر جمعیت دارد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.