به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی روز چهارشنبه در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان، افزود: یکی از درس ‌هایی که همواره مورد تأکید پیامبر اسلام بوده و باید برای عملیاتی شدن آن تلاش کرد برخورد با گناه است.
وی اظهارداشت: ائمه معصوم (ع) از هر فرصتی برای برخورد با گناه بهره می‌ گرفتند و اکنون باید از این روش الگو گرفت تا جامعه کمتر دچار مشکلات شود.
وی با بیان این که جلب اعتماد مردم با شعار و حرف محقق نمی‌شود، تصریح کرد: مردم باید خدمات را لمس کنند تا اعتماد عمومی حاصل شود.
امام جمعه سمنان با بیان این که فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در وهله اول از خانه و کوچه و بازار شروع و سپس فراگیر شود، خاطرنشان کرد: مردم در نهادینه کردن این فرهنگ نقش خطیری دارند و باید به وظیفه خود در این راستا عمل کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان از مردم به عنوان ولی نعمت یاد کرد و افزود: نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در بطن جامعه نیازمند تفاهم با مردم و جلب اعتماد آنان است.
وی بیان کرد : تدوین و ابلاغ منشور حقوق شهروندی از سوی رییس جمهوری مصداق بارز این تفاهم بوده و اجرای این فریضه در سطح جامعه را به همراه دارد.
ناجی با تأکید بر لزوم رصد مسایل و معضلات اجتماعی، از سوی مسوولان و مردم تصریح کرد: رصد مستمر این مسایل جامعه ای‌ را از زیان دور و اهدافی که منجر به توسعه جامعه خواهد شد دست یافتنی می‌کند.
در استان سمنان بیش از چهار هزار نفر و در مرکز استان بیش از 2 هزار و 500 نفر در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر آموزش دیده‌اند که بیش از 600 نفر به صورت رسمی در شهرستان سمنان فعالیت دارند.
6026/م.ع
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.