به گزارش ایرنا، زندگی شهدا در ابعاد مختلف به ویژه اخلاق نیکوی شان در هیاهوی زندگی امروز که خیلی ها مانند کلافی سر در گم شده اند و شماری مقصد را فراموش کرده اند بهترین چراغ راه و الگوی مناسب زندگی است.
زندگی شهید مدافع حرم محمد حسین حمزه به ویژه در امر ازدواج و معیارهای انتخاب همسر، می تواند بهترین الگوی زندگی جوانان و باعث عاقبت به خیری آنان باشد.
شهید مدافع حرم محمدحسین حمزه، اواخر زمستان 1365 در سمنان متولد شد و اوایل بهار 1395 در جنوب شهر حلب در کشور سوریه، سبکبال به سوی معبود شتافت.
شهید حمزه در 23 سالگی با دختر یکی از دوستان پدرش ازدواج کرد در حالی که 2 دایی او و 2 عموی همسرش شهید بودند و نزدیکی معیارهای فکری و معنوی 2 خانواده نشان از عاقبت به خیری آن ها داشت.
این شهید سمنانی در انتخاب همسر، پدر و مادر خود را معیار انتخاب قرار داد و با فرزند دوست قدیمی خانواده پدری خود ازدواج کرد که حاصل آن سه فرزند به نام های محمد محسن، زینب و علی اصغر است.
مهریه ازدواج شهید حمزه و سیده خدیجه میرنواللهی 14 سکه بود که با اصرار پدر شهید، 100 سکه و یک سفر حج به آن اضافه شد، همسر شهید حمزه پس از ازدواج و پیش از شهادت وی 100 سکه را بخشیده بود.
جشن عقد این شهید در تهران و مراسم ازدواج همان شب در سمنان ساده و کم هزینه برگزار شد و عروس و داماد در زیرزمین 75 متری خانه پدری شهید، زندگی مشترک خود را آغاز کردند.
شهید محمدحسین حمزه با مدرک کاردانی رشته کامپیوتر در استخدام سپاه قائم(عج) استان سمنان بود و پس از پنج سال از زیرزمین خانه پدری، زندگی خود را به مجتمعی در مسکن مهر سمنان انتقال داد.
در زندگی شریفانه شهدا بخش هایی نهفته است که گاهی نسخه حقیقی بسیاری از مشکلات امروزی است به ویژه مدافع حرم که در شرایط کنونی جامعه زندگی کرده اند و با درک و الگوگیری درست از زندگی آنان می توان برای بسیاری از دردهای امروز جامعه درمانی یافت.
بالارفتن سن ازدواج و پایدار نبودن زندگی های مشترک امروز به آسیب اجتماعی بزرگ جامعه تبدیل شده است، ولی زندگی شهید حمزه، شهید جوان مدافع حرم نشان می دهد، اگر حرکت و نیت انسان از ابتدا منطقی، انسانی و بر گرفته از معنویت باشد، بقیه راه زندگی خود به خود هموار خواهد بود.
پدر شهید محمدحسین حمزه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : انتخاب همسر، برگزاری مراسم، معیارها و خط مشی زندگی این شهید، به گونه ای بود که تداوم و پایداری زندگی را نوید می بخشید.
محمدحسن حمزه، عاقبت به خیری جوانان را در معیارهای درست و عاقلانه دانست و افزود : معیارهای زندگی فرزند شهیدم ساده و همراه با مشورت با بزرگترها بود.
وی به نحوه انتخاب همسر فرزندش محمدحسین اشاره و خاطرنشان کرد : شهید در این مساله خانواده را معیار اصلی قرار داد و نظر والدین خود و همسرش را بر خود مقدم می دانست.
وی با اشاره به کوتاه بودن عمر زندگی مشترک برخی جوانان ، بیان کرد : امروز جوانان مسیرهای نادرستی را برای انتخاب همسر انتخاب می کنند و باید بدانند انتخاب همسر در فضای مجازی و از مسیر دوستی های خیابانی فقط به بیراهه ختم می شود.
پدر شهید مدافع حرم محمدحسین حمزه یادآور شد : کانون خانواده تنها از مسیر انتخاب درست و الگوهای متناسب با خانواده ایرانی- اسلامی گرم باقی می ماند.
وی با تشبیه تشکیل زندگی مشترک به درخت که باید در خاک حاصلخیز ثمر دهد، بیان داشت: به درختی که در شوره زار کاشته شود امیدی نیست و جوانان امروز فقط نگاه شان به امروز نباشد، مراقب فردا هم باشند که انتخاب امروز شان چه ثمری خواهد داد.
حمزه یادآور شد: عمر کوتاه زندگی مشترک جوانان امروز به خاطر فقدان انتخاب درست، مناسب نبودن معیارها و نبود شناخت کافی جوانان از خودشان است.
وی اضافه کرد: جوان های امروزی باید زندگی شهدا را نگاه کنند، به ویژه شهدای مدافع حرم که در شرایط زندگی و جامعه امروزی قرار داشتند، آن ها هدف متعالی داشتند ولی جوانان امروزی معیارهای محکمی ندارند و نباید به دنبال ظواهر باشند.
پدر شهید مدافع حرم محمدحسین حمزه، حجاب را معیار مهمی برای استحکام زندگی جوانان دانست و گفت : اولین تاثیر حجاب حفظ حرمت و حریم کل جامعه است، حجاب مساله ای فردی نیست بلکه حرکتی فردی است که به سود سلامت کل جامعه تمام می شود.
استان سمنان 30 شهید مدافع حرم دارد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.