محمد طاهری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هدررفت آب در شبکه آبرسانی سمنان به دلیل فرسودگی لوله های انتقال و انشعاب های غیرمجاز 32 درصد است.
وی اظهارداشت: جمع آوری انشعاب غیرمجاز در استان یکی از رویکردهای اصلی این شرکت در راستای جلوگیری از هدر رفت آب است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان تصریح کرد : در سال گذشته حدود 140 انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در سمنان شناسایی و جمع‌آوری شد که 100 مورد مربوط به آب، 20 مورد فاضلاب و 20 مورد انشعاب پشت کنتور بوده است.
طاهری بیان داشت: با توجه به این که هر انشعاب غیرمجاز آب تا چهار برابر یک انشعاب مجاز مصرف دارد، این امر علاوه بر آنکه باعث هدررفت آب و بروز خسارت مالی به این شرکت می‌شود تأثیر منفی زیادی در روند آبرسانی و افزایش تنش آبی دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان اضافه کرد: یکی از مسایلی که اکنون در اولویت بخش بهره برداری این شرکت قرار دارد تلاش برای جلوگیری از هدر رفت آب است.
وی ادامه داد : با توجه به اُفت شدید سطح آب چاه های تامین کننده آب آشامیدنی شهرهای این استان و کمبود آب در سمنان باید از هرگونه هدر روی آب به شیوه های مختلف جلوگیری شود.
طاهری تصریح کرد: 15 شهر و 70 روستای سمنان با مشکل کمبود آب مواجه است و باید برنامه های هدفمند و توجیهی برای رفع این مشکل در بلند مدت اتخاذ شود.
به گزارش ایرنا، متوسط سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
استان سمنان بیش از 702 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.