سعید هژبری روز چهارشنبه به ایرنا یادآور شد: در شهرکهای مسکن مهر سمنان 20، شاهرود 10، دامغان و گرمسار هر کدام چهار، مهدی شهر و آرادان و سرخه هر کدام یک واحد مدرسه جدید نیاز است.
وی یادآور شد: اکنون یازده واحد آموزشی در مسکن مهر استان فعالیت دارد، سه مدرسه در حال ساخت بوده و چهار طرح آموزشی در دست طراحی و برآورد هزینه است.
وی با تاکید بر بازسازی مدارس واقع در بافتهای فرسوده و قدیمی این استان، خاطرنشان کرد: این اقدام نیاز به نقشه راه تعریف شده و عملیاتی دارد.
هژبری اضافه کرد: با توجه به تخصیص اعتبار ملی برای این امر، باید مدارس در دست ساخت، نیازمند بازسازی یا مقاوم سازی در یک تعریف مشخص و چشم انداز تعیین شده با برش سالانه تدوین شوند.
وی با اشاره به در دست احداث بودن 56 فضای آموزشی و ورزشی شامل 309 کلاس درس با زیربنای 97 هزار و 500 مترمربع، تصریح کرد: با آغاز سال تحصیلی 97-98 تعداد چهار طرح ورزشی شامل سالن ورزشی، زمین چمن مصنوعی و طرحهای بهسازی فضاهای ورزشی به نظام تعلیم و تربیت این استان اضافه می شود.
وی اعتبار موردنیاز برای استانداردسازی وسایل گرمایشی کلاس درس در استان را 75 میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: تاکنون 60 درصد کلاس های درس استان به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز شده و 40 درصد دیگر با تخصیص اعتبار لازم به صورت سالانه انجام می شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان یادآور شد: سرانه فضای آموزشی در استان مطلوب و به میزان 7.03 مترمربع است، ولی با لحاظ فضاهای آموزشی تخریبی استان این سرانه به 5.17 درصد می رسد در حالی که استاندارد کشور در این شاخص 8.35 مترمربع است.
وی با اشاره به اجرای 56 طرح فضای آموزشی در استان که 30 طرح از آن با 245 میلیارد ریال با مشارکت خیران در دست احداث است، گفت: معادل بیش از 50 درصد از اعتبارات دولتی برای ساخت مدارس از سوی خیران برای مدرسه سازی مشارکت می شود.
هژبری بیان کرد: مشارکت خیران در مدرسه سازی در کشور به صورت متوسط بین 20 تا 30 درصد و در استان سمنان بیش از 50 درصد است که نشان از فرهنگ بالای مردم نوع دوست این استان در مشارکت در این امر فرهنگی و اجتماعی است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سمنان با اشاره به ریشه‌دار بودن مشارکت خیران در این استان در مدرسه سازی، خاطرنشان کرد: از یکهزار و 320 میلیارد ریال تعهد خیران در 19 دوره جشنواره خیران مدرسه ساز در این استان بیش از 50 درصد معادل 672 میلیارد ریال از سوی خیران پرداخت شد.
استان سمنان 120 هزار دانش آموز در حدود 800 کلاس درس دارد و 309 خیر در این استان در مدرسه سازی مشارکت دارند.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.