به گزارش ایرنا ، واردات کالاهای قاچاق که به طور معمول کیفیت بسیار پایینی هم دارند ، موجب رکود تعدادی از واحدهای تولید کشور و بیکار شدن گروهی از کارگران می شود.
قوه قضائیه یکی از دستگاه های اصلی برای مبارزه با وارد کنندگان و عرضه کنندگان کالای قاچاق در چند سال گذشته عملکرد مطلوبی داشته است.
اداره تعزیرات حکومتی شاهرود هم با بکارگیری ضابطان قضایی و نیروهای انتظامی اقدامات مناسبی انجام داده است.
همچنین کارکنان پاسگاه ایست و بازرسی شهید نوری در شاهرود نقش بسیار مهمی در کشف کالاهای قاچاق دارند.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شاهرود روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد : پارسال 21 پرونده قاچاق در این شهرستان تشکیل شد در حالی که در سه ماه نخست امسال این تعداد به 41 مورد افزایش یافته است.
حسین سعدالدین افزود: از پرونده های قاچاق کالا و ارز امسال تا کنون به 38 فقره رسیدگی شده و چهار میلیاردو 468میلیون ریال جریمه دریافت شده است .
وی تاکید کرد: بیشترین کشفیات پارچه ،لوازم یدکی،سیگار، لوازم بهداشتی و آرایشی،دارو،لوازم رایانه ، چوب و زغال چوب بوده است .
سعدالدین ادامه داد: یکی از دلایل افزایش پرونده ها ی قاچاق کالا و ارز در سال 97 تلاش شبانه روزی ضابطان و دست اندرکاران این حوزه به ویژه نیروهای پاسگاه شهید نوری در کشف و ضبط کالا و ارز قاچاق عبوری از شهرستان بوده است.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شاهرود گفت:فرهنگ سازی و آموزش صاحبان واحدهای صنفی و صنعتی برای عمل به قوانین تعزیرات حکومتی، مبارزه با قاچاق کالا ونظارت دقیق و برخورد قاطع با متخلفان ازمهمترین اولویت های این اداره در سالجاری است.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.