علی اصغر جمعه ای روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اقتصاد ایران به خود تحریمی بی سابقه ای مبتلا شده و مسوولان برای افزایش اشتغال در ایران اسلامی باید بیش از پیش تلاش مضاعف کنند.
وی اظهارداشت: مشکلاتی که برای کشور با خودتحریمی ایجاد شده بسیار بیشتر از آسیب اقتصادی تحریم های خارجی بوده و موانع داخلی تولید بسیار بیشتر از موانعی بوده که خارجی ها برای اقتصاد ایران ایجاد کرده اند.
وی مسایل بانکی، مالیات و بیمه را سه معضل اصلی بخش تولید اعلام کرد و گفت: کارایی نداشتن قوانین بانکداری ، این بانک ها را از اثربخشی لازم دور کرده است.
وی خاطرنشان کرد: گزارش ها نشان می دهد 85 درصد موانع تولید در سه بخش بانک، مالیات و بیمه است که اساس آن مساله قانون و مقررات و بخشنامه هاست و بخشی مربوط به کندی و نبود تسهیل امور است.
وی ادامه داد: قانون رفع موانع تولید برای بازگرداندن واحدهای صنعتی نیمه فعال به چرخه تولید به معنی واقعی در کشور کارایی نداشته و برخی نهادهای مسوول برای افزایش اشتغال و رونق کسب وکار در ایران اسلامی تلاش نمی کنند.
جمعه ای به یکی از مشکلات اجرایی قانون گمرکی کشور برای صادرکنندگان اشاره و اضافه کرد: در حالی که قانون مهلت 2 ماه برای ارایه ارزش افزوده به تولیدکننده زمان داده است، این مهلت در عمل بیش از یکسال به بهانه های مختلف به ضرر صادرکننده طول می کشد.
وی تصریح کرد: به فرموده رهبری باید برای بخش اقتصادی اتاق جنگ ایجاد شود، اکنون ستاد هماهنگی اقتصادی و سران قوا جلساتی دارند ولی به نظر می رسد خیلی دیر است، مدیریت مشکلات اقتصادی کشور به تشکیل اتاق جنگ وابسته است.
وی بیان داشت: اکنون در شرایط ویژه و خاصی هستیم که به آن شرایط بحران و جنگی گفته می شود، ولی این مساله هنوز در کشور نه برای بخش خصوصی و نه برای بخش دولتی به باور تبدیل نشده است.
وی اظهارکرد: آمریکا بنا ندارد با جنگ نظامی با ایران روبرو شود و با جنگ اقتصادی به سراغ ایران می آید، خروج آمریکا از برجام به همین علت بود که تعهد و پیمانی با ایران برای ماندن در آن نداشته باشد و جنگ اقتصادی خود را داشته باشد و به همین دلیل از برجام خارج شد.
در استان سمنان از بیش از 2 هزار واحد تولیدی ثبت نام شده در سامانه بهین یاب، 860 واحد به ارزش بیش از پنج هزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند که از این مبلغ پرداختی چهار هزار و 10 میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و یکهزار و 90 میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.