سیدحسن میرعماد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که، تکمیل زنجیره تولید و صادرات برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در بخش کشاورزی سمنان ضروری است افزود: سالانه 20 درصد از محصولات کشاورزی این استان به دلیل نبود واحدهای فرآوری و بسته بندی به ضایعات تبدیل می شود
وی اظهارداشت: اکنون بیش از 30 واحد فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در سمنان فعال است که برای کاهش این مقدار ضایعات محصولات ، ساخت 40 واحد فرآوری دیگر در نقاط مختلف استان توجیه اقتصادی دارد.
وی خاطرنشان کرد : سالانه حدود 20 درصد از تولید انگور در شاهرود و حدود 30 درصد تولید زیتون در سمنان به دلیل نبود واحدهای بسته بندی و فرآوری به ضایعات تبدیل می شود.
میرعماد تصریح کرد : راه اندازی مرز هوایی صادرات محصولات کشاورزی از سمنان و شاهرود به نقاط مختلف کشور در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی استان تاثیرگذار است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آمادگی تعاون روستایی برای کمک به بخش خصوصی برای احداث واحدهای صنایع تبدیلی و فرآوری در استان خبر داد و افزود : دستکم 60 درصد محصولات کشاورزی در سمنان به صورت خام و بدون فراوری به بازار عرضه می شود.
میرعماد با بیان این که، توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری به افزایش درآمد کشاورزان و اقتصادی کردن بیشتر این بخش استان کمک زیادی خواهد کرد، ادامه داد : سمنان در زمینه صنایع تبدیلی در چند سال گذشته در مقایسه با سایر استان های کشور بسیار ضعیف عمل کرده و این نقصیه با ورود بخش خصوصی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز برطرف می شود.
به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
این استان بیش از 700 هزار نفری 198 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.