نادر قدس روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از روز یکشنبه چهار دستگاه تانکر هشت هزار لیتری کار آبرسانی به برخی مناطق شهر سمنان را انجام دادند که این اقدام به منظور رفع نیاز مردم و به صورت موقتی اجرا شد.
وی با اشاره به برنامه ریزی قبلی برای اتصال آب چهار حلقه چاه از پارک سوکان در شرق سمنان به شبکه آب شهری، تاکید کرد: این برنامه حداکثر تا قبل از عید سعید فطر بهره برداری می شود و دیگر نیازی به آبرسانی با تانکر نخواهد بود.
معاون شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان با تاکید بر این که آبرسانی با تانکر به شهروندان مرکز استان ادامه‌دار نیست، گفت: آبرسانی با تانکر در 2 روز گذشته به شهروندان مناطق بلوار فردوسی، بلوار 17 شهریور، منطقه هجرت و شمال شهرک گلستان انجام شده است.
قدس با اشاره به این که اتصال چهار حلقه چاه به مدار آبرسانی سمنان از مدتها قبل برنامه ریزی و خط انتقال آن کامل است، افزود: اکنون با همکاری شرکت توزیع برق، در حال تکمیل خط برق هستیم و این مرحله تا قبل از عید فطر به اتمام می رسد.
وی با اشاره به برنامه شرکت آب و فاضلاب شهری برای جلوگیری از قطع کامل آب با کاهش فشار آب، یادآور شد: کاهش فشار باعث کاهش مصرف مشترکان می شود و از قطعی آب جلوگیری می کند و به این ترتیب مشترکان بیشتری امکان استفاده از آب را دارند.
قدس با اشاره به نیاز آب آشامیدنی مردم شهر سمنان در زمان اوج مصرف، تصریح کرد: شهر سمنان در اوج زمان مصرف 980 لیتر در ثانیه آب نیاز دارد و با توجه به میزان تامین فعلی 680 لیتر در ثانیه، به میزان 300 لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد.
به گفته معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان ، از بین هشت شهرستان استان 2 شهر سمنان و شاهرود با کمبود جدی آب در بخش های آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی مواجه است که این چالش در فصل تابستان نمود بیشتری دارد.
وی با بیان این که مهمترین شهرهای دارای کمبود آب آشامیدنی در زمان اوج مصرف در فصل تابستان شهرهای سمنان و شاهرود هستند که در مجموع 456 لیتر بر ثانیه کمبود آب دارند، بیان کرد: بیشترین کمبود آب آشامیدنی در استان در ماه های تیر و مرداد 97 به میزان یک میلیون و 350 میلیون مترمکعب پیش بینی می شود.
معاون شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان خاطرنشان کرد: کمبود آب آشامیدنی در استان سمنان در ماه فروردین 97 به میزان 300 هزار مترمکعب، در اردیبهشت 700 هزار مترمعکب، در خرداد یک میلیون و 200 هزار مترمکعب بود و بر اساس برآوردها در شهریور تا یک میلیون مترمکعب است.
تامین آب آشامیدنی مردم استان سمنان 80 درصد از چاه ها، 12 درصد از چشمه ها و هشت درصد از قنات ها تامین می شود، شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان در قالب بیش از 241 هزار انشعاب به 636 هزار و 500 نفر در استان آبرسانی می کند.
متوسط بارندگی سال زراعی جاری نسبت به بلند مدت 19.4 درصد کاهش و نسبت به سال گذشته در همین مدت 9.1 درصد کاهش یافته است.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.