احمد همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هر گونه توسعه ای برای کشور از مسیر حفظ وحدت و تلاش مضاعف می‌گذرد و تحولات خارجی هر چه باشد در برابر اتحاد داخلی بی‌اثر است.
وی با تاکید بر این که ایران اسلامی با پیش بینی لازم برای سخت‌ترین شرایط آمادگی لازم را دارد، اظهارداشت: همگرایی و انسجام داخلی تنها چیزی است که کشور را از هر گونه برنامه کشورهای خارجی مصون نگه می دارد.
نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که ایران اسلامی در هر صورت در مسیر رشد و توسعه قرار دارد، بیان کرد: ایران اسلامی در 40 سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی سخت ترین شرایط را از سرگذرانده است.
وی به رشادتهای رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی اشاره و اضافه کرد: دوران دفاع مقدس نشان داد حفظ همبستگی داخلی و تقویت روحیه انسجام ملی رمز موفقت کشور در برابر هر گونه تهدیدی است.
همتی به خودکفایی کشور در زمینه های مختلف علمی، غذایی و فناوری اشاره کرد و گفت: اقدامات مثبت ایران اسلامی در جهان به بسیاری از کشورهای جهان اثبات کرده است که ایران اسلامی روحیه صلح‌طلبانه‌ای دارد و از سوی دیگر، قدرتهای دنیا چهره دیگری از خود به نمایش گذاشته‌اند.
وی با تاکید بر این که ایران اسلامی برای هرگونه سناریوی سیاسی و هسته ای از سوی قدرتهای دنیا برنامه راهبردی در نظر دارد، بیان کرد: محور ایستادگی و مقاومت در برابر هر گونه زورگویی قدرتهای دنیا، حفظ وحدت داخلی و همبستگی ملی است.
وی با اشاره به رویکرد آمریکا در برابر برجام، افزود: کشورهای اروپایی باید در عمل استقلال خود از آمریکا را نشان دهند زیرا رویکرد خصمانه آمریکا در برابر بشر تبعات امنیتی برای کل دنیا خواهد داشت.
نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رویکرد ضدبشری آمریکا فقط درباره برجام نیست، نقض قوانین بین المللی از سوی ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیمان بین المللی آب و هوایی پاریس و تعرفه های گمرکی برای دیگر کشورهای جهان نمود خود را نشان داده است.
رئیس جمهوری آمریکا روز 18 اردیبهشت 97 خروج کشورش را از توافق هسته ایران و گروه 1+5 اعلام کرد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز اجرای برجام در 17 ژانویه 2016 برابر با 27 دی 1394 تاکنون دست‌کم 10 بار پایبندی کامل ایران به توافق هسته ‌ای را تائید کرده است.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.