سید حسن میرعماد روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا، افزود: 130 گونه گیاه دارویی در سمنان می روید که بخشی در مراتع بوده و بیش از 50 گونه به صورت سنتی مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.
وی با بیان این که حدود 10 گونه به صورت صنعتی در سمنان بهره‌برداری می شود، اظهارداشت: کشت گیاهانی مانند گل محمدی ، زیره، گل گاوزبان، نعناع و زعفران در در سطح مزارع استان در حال توسعه هستند.
وی اقلیم سمنان را برای توسعه کشت گیاهان دارویی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و تأکید مسوولان برای مدیریت مصرف آب، کشت گیاهان دارویی از جمله گل محمدی اقدامی اساسی در راستای اصلاح الگوی مصرف است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، توجه به گیاهان دارویی از سوی مسوولان و مردم در سال ‌های گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: به عنوان مثال حدود 600 هکتار از کشاورزی استان به کشت گل محمدی اختصاص دارد.
وی راه اندازی کارگاه گلاب‌‌گیری سنتی در سمنان را اقدامی برای احیای اشتغال سنتی و پایگاهی برای آموزش جوانان و خانواده‌ها برشمرد و افزود: مزیت راه‌اندازی این کارگاه علاوه بر مصرف کم آب با درآمدزایی و آوردن اشتغال به منازل است که در استان کم آبی چون سمنان اقدامی مثبت محسوب می‌شود.
استان سمنان در بخش گیاهان دارویی ظرفیتی فراوان دارد که باید با سرمایه گذاری و برنامه ریزی اصولی از این ظرفیت به معنای واقعی بهره برداری بشود.
به گزارش ایرنا، 45 هزار بهره‌بردار در بخش های مختلف کشاورزی استان سمنان فعالند و تولید انواع محصولات کشاورزی این استان در سال زراعی گذشته حدود 10 درصد و تولید محصولات راهبردی 33 درصد نسبت به سال 95 افزایش یافت و 198 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی در استان سمنان وجود دارد.
6026/م.ع
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.