علی اصغر مجد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این شهرستان به دلیل قرار داشتن در منطقه خشک و کویری و بادهای فصلی، زمینه سرمایه گذاری در نیروگاه های خورشیدی و بادی را دارد.
وی از احداث هشت نیروگاه خورشیدی در دامغان با هدف تولید برق خبر داد و اظهارداشت: ساخت نیروگاه خورشیدی روستای صیدآباد دامغان با ظرفیت 1.3 مگاوات در حال انجام است که با ساخت آن برای 130 نفر اشتغال ایجاد می شود.
به گفته وی برق تولیدی این نیروگاه توسط مجموعه توزیع برق شهرستان دامغان خریداری می شود.
مجد ادامه داد: هفت طرح دیگر احداث نیروگاه بادی و خورشیدی در این شهرستان در دست بررسی و در حال تایید و صدور مجوز می باشد.
فرماندار دامغان از پوشش 100 درصدی شبکه برق رسانی در این شهرستان خبر داد و گفت: از 116 طرح عمرانی برق رسانی شرکت توزیع برق استان سمنان در سال گذشته، 15 طرح در دامغان با بیش از چهار میلیارد ریال بهره برداری شد.
وی اضافه کرد: نصب 159 دستگاه سرچراغ روشنایی معابر، ایستگاه هوایی توزیع برق 100 کیلوولت آمپر روستای حسن آباد و تعویض 9 دستگاه تابلوی پست عمومی از مهمترین طرح های شهرستان در سال گذشته بوده است.
مجد با اشاره به احداث شبکه های هوایی و زمینی برق در دامغان، گفت: اکنون این شهرستان دارای یک هزار و 930 شبکه هوایی و 122 شبکه زمینی است.
شرکت توزیع برق دامغان 54 هزار و 973 مشترک دارد که از این تعداد 651 انشعاب مربوط به برق چاه های آب کشاورزی است.
شهرستان دامغان 94 هزار و 190 نفر معادل 30 هزار و 296 خانوار جمعیت دارد.
9856/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.