علی اصغر جمعه ای روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: تدوین سند آمایشی و توسعه ای توسط متخصصان و صاحب نظران استان به افزایش رونق اقتصادی بدون مشکلات زیست محیطی در سمنان می انجامد.
وی اظهارداشت: افرادی که در خارج استان هستند به طور قطع شناخت و آگاهی چندانی از موقعیت سمنان ندارند و نمی توانند سند آمایشی موردنیاز را تهیه و تدوین کنند.
وی با اشاره به این که بیش از سه سال است که از آغاز تهیه سند آمایشی استان می گذرد، ادامه داد: به نظر می رسد در این مدت آنگونه که باید دست اندرکاران تهیه سند نتوانسته اند نظر مدیران استانی را جلب کنند.
جمعه ای همچنین به فرصت اندکی که برای تحویل سند آمایشی استان به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور باقی مانده، اشاره و تصریح کرد: مسوولان تهیه سند آمایشی چند ماه فرصت دارند تا کارگروه هایی را با حضور ناظر تهیه سند تشکیل داده و نتایج را درنشست شورای برنامه ریزی ارایه کنند.
به گزارش ایرنا، تعریف آمایش سرزمینی را نوعی نظام برنامه ریزی با هدف توزیع بهتر جمعیت با توجه به منابع طبیعی و فعالیت های اقتصادی بیان می کند.
مقوله آمایش سرزمین به عنوان تلفیقی از سه علم اقتصاد، جغرافیا و جامعه شناسی است.
استان سمنان با 97.491 میلیون کیلومتر مربع مساحت، از این حیث هفتمین استان کشور از نظر پراکندگی سرزمینی به شمار می رود.
استان سمنان در بخشهای صنعتی و معدنی و گردشگری دارای ظرفیت های فراوانی است که با اجرای طرح آمایش سرزمینی این ظرفیتها بیش از پیش شکوفا می شود و دغدغه های فرارو کاهش می یابد.
استان سمنان هشت شهرستان و بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.