به گزارش ایرنا، حیدر آسیابی دوشنبه شب در جشن گلریزان سمنان که در باغ شهر این شهرستان برگزار شد، افزود: در مجموع 132 نفر از زندان مرد و سه نفر از زندانی زن هستند که 42 نفر به علت بدهی مهریه، چهار نفر نفقه، پنج نفر عدم پرداخت دیه و 84 نفر به علت صدور چک و محکومیت مالی در زندان‌های استان به سر می برند.
وی اظهارداشت : از ابتدای سال‌جاری تاکنون 24 نفر زندانی با بدهی 6 میلیارد و 770 میلیون ریال با کمک ستاد دیه استان از بندهای زندان آزاد شدند و بقیه به حمایت‌های خیران و مردم نیاز دارند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان ادامه داد : جشن گلریزان که به عنوان عمل حسنه هر ساله برگزار می شود اصل بر آزادسازی جرایم غیرعمد و محکومان مالی است.
وی تصریح کرد : محکومان مالی مرتکب جرم نشده و بر اساس الزامات قانونی در بازداشت ‌ها به سر می برند و این امر به علت استیفای حقوق شکات خصوصی این محکومان است.
آسیابی بیان داشت : امکان پرداخت اینگونه محکومیت‌های مالی از سوی نهادهای دولتی ممنوعیت قانونی دارد و در این فقره نهادهای دولتی مجاز نیستند از مرجع بیت‌المال به نفع محکومیت‌های خصوصی استفاده کنند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان افزود: از این رو جشن گلریزان به نیت آزادسازی محکومان مالی در بند برگزار و خیران به صورت متمرکز به یاری زندانیان غیرعمد می‌شتابند.
وی ادامه داد: نهادهای دولتی در امر خداپسندانه کمک به زندانیان غیرعمد سهیم هستند اما اصل کمک از سوی خیران است.
آسیابی اضافه کرد : یکی از مصادیق کاهش آسیب‌های اجتماعی در وضعیت فعلی آزادسازی زندانیان و جرایم غیرعمد است که با این اقدام خیرخواهانه، کانون خانواده‌ها گرم و از بسیاری از آسیب‌هایی که بر اثر به کمبود عاطفی پیش آید جلوگیری خواهد شد.
در روزهای اخیر 18 زندانی غیرعمد به همت موسسه مهری فاطمی آزاد شدند.
135 زندانی غیرعمد در زندان‌های سمنان بسر همی برند. استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
در جشن گلریزان دوشنبه شب مبلغ 6 میلیارد و 200 میلیون ریال از سوی خیران و مسوولان اجرایی شهرستان سمنان جمع‌آوری شد که این مبلغ نسبت به سال گذشته رشد سه درصدی داشت.
در سال 1396 با تلاش ستاد دیه و مددکاران زندان‌ها در جلب رضایت شکات و همچنین کمک خیرین استان 71 زندانی جرائم غیرعمد با بدهی بیش از 36 میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شدند.
7342/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.