سیدمحمد ناظم رضوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ضرورت ارتقاء سلامت بانوان از تلاش شهرداری برای ایجاد فضایی مختص بانوان برای پرکردن اوقات فراغت بانوان به صورت هدفمند خبرداد و افزود : زنان رهبران اولیه هدایت فکری، اعتقادی و عاطفی جوامع بوده و این قشر اثرگذار برای ایفا درست نقش خود نیازمند توجه ویژه هستند.
وی تامین فضای ورزشی و تفریحی با رویکرد نشاط آفرینی و شادابی بانوان را از جمله حقوق شهروندی بانوان دانست و تصریح کرد : مجموعه فرهنگی ورزشی بانوان با هدف فراهم آوردن محیطی شاد، مفرح و آرام به دنبال ارتقا سلامت و افزایش شور و نشاط بانوان است.
وی با بیان این که پارک ویژه بانوان یا شهربانوی سمنان در جنوب پارک سیمرغ و با مساحت 6 هکتار با همین رویکرد در دست احداث است، افزود : در ساخت این مجموعه سعی شده بانوان از حداقل های اختصاصی در زمینه ورزش و تفریح بهره مند شده و با حفظ امنیت و شرایط مطلوب در مکان روباز به فعالیت بدنی بپردازند.
شهردار سمنان با اشاره به این که قسمتی از این فضا معطوف به فضای ورزشی و مختص بانوانی است که به شکل تخصصی یا غیر تخصصی فعالیت ورزشی دارند، ادامه داد : مدارس در طول روزمجاز به استفاده از این مکان بوده و برای میزبانی مسابقاتی که بانوان مهمان به لحاظ پوشش در شهر با محدودیت مواجه هستند، می توان از پارک ویژه بانوان بهره ببرند.
وی خاطرنشان کرد : علاوه بر این فضا که مختص بانوان است، تلاش می شود فضاهایی تحت عنوان باغ خانواده و باغ بانوان در داخل شهر و مجاورت محلات ساخته شود تا آنان به عنوان فضای سبز از آن بهره گیرند.
به گزارش ایرنا ، اعتبار یاد شده صرف گام اول پارک بانوان شامل دیوار کشی و بخشی از پارک هزینه می شود.
شهرستان سمنان دستکم 200 هزار نفر جمعیت دارد.
این پارک بعد از دامغان، دومین پارک بانوان در استان سمنان است.
4234/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.