به گزارش ایرنا، در این نشست حسن آل بویه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان، رشید یزدان فرد معاون امور صنایع سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان سمنان، مهدی سلامتی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، سیدداود قریشی رییس اتاق تعاون استان سمنان، رستم سعدالهی رییس هیات رییسه انجمن مدیران صنایع استان سمنان حضور دارند.
این کارشناسان گفتند: حمایت از کالای ایرانی نباید در حد شعار باقی بماند و اگر دولت به معنی واقعی برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در کشور در تلاش است باید به مسیر تولید و بازار فروش واحدهای صنعتی را هموار کند.
آنا تاکید کردند که نوسانات قیمت ارز باعث بلاتکلیفی صاحبان واحدهای صنعتی برای خرید و فروش محصولات تولیدی شده است و دولت باید هرساله طرح های را برای مشکلات از این دست در اقتصاد کشور در بودجه پیش بینی کند.
به گفته کارشناسان، یکی از مهمترین زمینه های حمایت از خرید کالای ایرانی، فرهنگ سازی و آموزش است و در کنار این ها موارد توجه به خودباوری امری اجتناب ناپذیر می باشد.
در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال بیش از سه هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی استان سمنان پرداخت شد.
از سوی رهبر معظم انقلاب، 1397 سال حمایت از کالای ایرانی اعلام شد.
در استان سمنان یک هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد که باید برای مصرف تولیدات آنها در داخل استان برنامه ریزی اصولی اتخاذ کرد.
گزارش تکمیلی این میزگرد در روزهای آینده در سایت خبرگزاری ایرنا منتشر می‌شود.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.