به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این جلسه ضمن بیان اینکه معرفی نویسندگان بومی از وظایف دستگاههای فرهنگی محسوب می شود بیان داشت: معرفی و نقد کتاب به گویش و لهجه‌های محلی موجب زنده‌نگه داشتن فرهنگ و هویت تاریخ هر شهرستان می‌شود .
نورعلی غلامحسین نیا سماکوش افزود: برگزاری جلسات نقد و بررسی و رونمایی کتاب به گویش خاص همان منطقه هر شهرستان از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان است .
در ادامه این جلسه نیز، نویسنده کتاب "آسنک شب یلدا" به معرفی کتاب خود پرداخت و اذعان کرد؛ اهمیت نگارش در زبان و گویش مهدیشهری یک ضرورت است که متاسفانه مغفول مانده است.
یدالله حاج علیان از وجود تعداد زیادی از نویسندگان در شهرستان مهدیشهر خبر داد و گفت: گروه اندکی در حوزه گویش و فرهنگ مهدیشهری دست به قلم برده اند.
وی تمامی قصه‌های کتاب خود را مبتنی بر عشق دانست افزود: کتاب "آسنک شب یلدا" ازهفت قصه تشکیل شده است .
خانم حمیدیان ضمن تشکر از نویسنده به خاطر گردآوری و تهیه این کتاب گفت: معرفی آیین ها و آداب و رسوم پیشینیان از نقاط قوت این کتاب محسوب می‌شود
وی انتقال آداب گذشتگان به جامعه امروزی، آموزش احترام و تکریم بزرگان در قالب قصه و داستان ،جایگزین کردن تغذیه سالم در سبد غذایی جامعه امروزی را از اهداف نگارش این کتاب برشمرد و بیان داشت: عدم ذکر منبع در پایان هر قصه و داستان و قرابت نداشتن طراحی جلد با مضامین داستان‌ها از نقاط ضعف این کتاب است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 920203
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.