به گزارش ایرنا، آنگونه که مسوولان می گویند هنوز تصمیم قطعی برای توزیع شیر در مدارس گرفته نشده است و بر این اساس معلوم نیست که امسال شیر رایگان به دست دانش آموزان این استان برسدیا خیر.
به گفته مسوولان امر، برای توزیع شیر رایگان اعتبار مورد نیاز تامین نشده است و تاکنون هیچ قول مساعدی برای تامین اعتبار اجرای توزیع شیر رایگان در مدارس این استان داده نشده است.
پیگیری هایی برای اجرای طرح توزیع شیر رایگان در مدارس استان به گفته مسوولان انجام شده اما تاکنون پاسخ مثبتی دریافت نشده است.
در سال تحصیلی گذشته حدود یک میلیون پاکت شیر در 60 نوبت در بیش از یکهزار مدرسه و دربین 118 هزار دانش آموز استان توزیع شد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: پیگیری ها برای توزیع شیر رایگان در مدارس استان ادامه دارد اما بعید است اعتبار موردنیاز برای اجرای این طرح تامین شود.
عبدالرضا محمودی افزود : در پیگیری هایی که انجام شده، اعلام کردند تنها استان های محروم از مزایای طرح توزیع شیر رایگان بهره مند می شوند و سمنان جزو این استان ها قرار نگرفته است.
وی اظهارداشت : امسال توزیع رایگان شیر در مدارس چند استان از جمله هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان غربی و لرستان اجرا شد.
وی تصریح کرد : سمنان در محرومیت غذایی درجه 2 قرار داشته و در فهرست اجرای طرح توزیع شیر در مدارس قرار ندارد.
محمودی با بیان این که سال گذشته توزیع شیر در مدارس استان از آذر آغاز شد، افزود: سال گذشته شیر رایگان در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم استان توزیع شد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد : سال گذشته بیش از یک میلیون پاکت شیر از ابتدای آذر 96 در 50 نوبت در مدارس استان توزیع شد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این که برای هشت هزار نفر از کارکنان مدارس استان در سال گذشته توزیع شیر رایگان در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: شیر رایگان علاوه بر مدارس دولتی در مدارس غیر انتفاعی نیز توزیع شد.
محمودی ادامه داد : نونهالان و نوجوانان استان سمنان در سن بلوغ و رشد قرار دارند و از این رو توزیع شیر رایگان در سلامت و افزایش شادابی این افراد از جامعه بسیار تاثیرگذار است.
افزون بر 118 هزار دانش آموز در هزار مدرسه استان سمنان تحصیل می کنند.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.