به گزارش ایرنا، در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان 15 هزار نفر در یک هزار و 100 تعاونی فعالیت دارند که باید علاوه بر نهادینه کردن فرهنگ تعاون ،تدابیری اتخاذ شود تا این راهبرد در همه سطوح اجرایی شود.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سمنان گفت: تقویت تعاونی‌ها سهم بسزایی در کاهش مشکلات اقتصادی کشور دارند و با تقویت فرهنگ تعاون و حمایت تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها، جامعه شاهد شکوفایی بیشتری خواهد بود.
اسماعیل غنیان روز سه شنبه در نشست هم‌اندیشی اعضای باشگاه تعاون‌گران و کمیسیون ‌های تخصصی اتاق تعاون استان در سالن جلسات این نهاد، افزود: تعداد بیمه شده اجباری در استان 110 هزار نفر است که 15 هزار نفر در بخش تعاونی‌ها فعال هستند.
وی با اشاره به سهم 13 درصدی افراد شاغل در بخش تعاون استان ، تصریح کرد: با گسترش تعاونی‌ها و انسجام فعالان این بخش می‌توان سهم اشتغال این بخش را افزایش داد.
وی به ضرورت ارتقای فرهنگ تعاون در جامعه اشاره و اضافه کرد : هنوز در کشور ما بحث فرهنگ کار جمعی به شکل ملموس نهادینه نشده است و این امر نه در بحث تعاونی بلکه در تمام سطوح قابل رؤیت است.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان این که بحث تعاون‌گری معطوف به 2 رکن یاریگری و کمک به دیگران است، بیان داشت: برای پررنگ شدن این امر در استان تلاش شده اما رضایت بخش نیست و هنوز بزرگتر کردن فعالیت‌های جمعی با مشکل مواجه می‌شود.
وی به هم‌ وزن بودن بخش تعاونی با بخش خصوصی در تعریف برنامه ششم اشاره کرد و گفت : اکنون که این نتیجه حاصل شد باید نگاه تعاون‌گران به ارتقای فعالیت خود افزایش یابد.
وی با بیان این که فعالان عرصه تعاون، تولیدکننده، توزیع کننده و ارایه دهنده خدمات هستند، ادامه داد : در تعاون‌گران این توانایی وجود دارد که کلیه فعالیت‌های را به صورت شبکه‌های اداره کنند و تلاش‌هایی در این راستا شده اما هنوز به صورت مطلوب عملیاتی نشده است.
غنیان بر شکل‌گیری و هم افزایی فعالیت بین شبکه‌ای در تعاونی‌ها تأکید و اضافه کرد : زمانی این زنجیره کامل می‌شود که فعالیت‌های بین‌المللی شبکه‌‌ای قدرتمندی شکل گیرد.
وی ادامه داد : تعاون‌گران فعالان بدون منت عرصه‌ها هستند و اگر به فرهنگ کار جمعی خدشه‌ای وارد شود با صدمات حیثیتی برابری می‌کند.
رییس اتاق تعاون استان سمنان اظهارکرد: اتاق تعاون پل ارتباطی بخش تعاون و دولت در گسترش فعالیت‌های اقتصادی است.
داود قریشی با اشاره به شکل‌گیری باشگاه تعاون‌گران ، اظهارداشت: نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر تعاون‌گران استان را بهانه‌ای برای تقویت فعالان این عرصه است.
وی با اشاره به نامگذاری شعار سال با محوریت اقتصاد در سال‌های اخیر بیان کرد: برای تحقق شعار سال باید در عمل تلاش شود و تقویت بخش صنعت،کشاورزی و معدن اولویت فعالیت‌ها قرار گیرد.
به گزارش ایرنا ، در این نشست فعالان عرصه تعاون مشکلات خود در بحث نوسانات قیمت‌ها، مالیات مطرح کردند.
13اتحادیه در اتاق تعاون استان سمنان عضویت دارند و این مرکز به نوعی مرجع رسیدگی برای داوری هر گونه اختلاف بین مدیران و اعضای تعاونی ها است و فعالیت های صنفی تعاونی ها را انجام می دهد.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان 110 هزار نفر بیمه شده اجباری هستند که 15 هزار نفر در تعاونی‌ها شاغل هستند و تعاونی‌ها سهم 13 درصدی در بحث اشتغال را به خود اختصاص دادند.
در استان سمنان بیش از یک هزار و 100 تعاونی در بخش‌های مختلف فعالیت دارد، بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، 141 هزار و 858 نفر در 284 روستای استان سمنان زندگی می‌کنند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.