در این مطلب آمده است : به همت مسئولان و زمینه سازی مساعد، آینده‌ای امیدبخش را در استان باسواد ما نوید می‌دهد که باید با برنامه‌ریزی درست از این زمینه و توانمندی به نحو مطلوب استفاده کرد.
نخست آن خبر مسرت بخش در امر گردشگری نوروز 97 است که به طرز بی‌سابقه‌ای حتی مسافران عبوری را در استان ما به اقامت و گردش و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری واداشت به طوری که شهروندان استانی، این حضور را با شادمانی احساس می‌کردند. البته این جذب و جلب مسافران عزیز و زایران گرامی را باید به فراهم آمدن فرصت‌هایی دانست که مسئولان میراث فرهنگی و مدیریت‌های شهری همت کردند.
نکته اینجاست که ایجاد زمینه‌ی تفریح و شادمانی همان گونه که نمونه‌هایی از آن در سمنان دیده شد، بسیار به اقامت و حضور مسافران کمک کرد. برنامه‌هایی که در بوستان‌ها و در صحن ارگ سمنان اجرا شد، در این امر بسیار موثر بود و نشان داد که سلایق گوناگون مسافران به برنامه‌های جنبی و جانبی و مفرح و متنوع هم تمایل دارد و شایق است و صرف بناهای تاریخی و وجود امامزاده‌ها و مرقد بزرگان علم و ادب کافی نیست.
دوم، خبر «سمنان قطب سوم خودروسازی کشور» است که اگر اجرایی شود و به منصه‌ی ظهور برسد به غیر از این که در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است، می‌تواند با خدمات جانبی، اعم از قطعه سازی و دیگر مقدمات و موارد جانبی، تحولات عظیمی را در خود ببیند و برای خیل مشتاقان تحصیل کرده‌ی استان، فرصت‌های مطلوب شغلی ایجاد کند چرا که استان ما، به غیر از دارا بودن مواهب طبیعی و معدنی، منطقه‌ی دانشگاهی و محیط تربیت نیروهای متخصص هم هست. منوط به این که از تزاحم و مشکل آفرینی در روابط داخلی پرهیز کنیم و حرکات تکمیلی طولی را جانشین حرکات خنثی‌ساز عرضی نماییم.
در دو مورد بالا ابراز نظر امام جمعه‌ی عزیز سمنان و استاندار محترم، نظری جامعه مدارانه و کارشناسانه است این که جوانان دانشجو را عزیز و قابل احترام بدانیم و از تخطئه‌ی توان مندی‌های وجودی آنها بپرهیزیم و بدانیم که احترام و تشویق، صدها برابر تخریب و تنبیه، اثر مطلوب دارد و دوم، ایجاد امنیت و فراهم آوردن زمینه‌ی رفاه برای مسافران و گردشگران است چرا که صنعت گردشگری از مبانی مهم توسعه است و ورود هر گردشگری اگر از مدار صحیح باشد می‌تواند تا ده شغل ایجاد کند. کار مهم و مثبتی که استان‌های موفق گردشگرپذیری، پیش از ما آغاز کرده اند و موفق هم شده‌اند به خصوص آنها که اقلیمی مشابه ما دارد که باید از تجارب موفق آنها برای فردایی بهتر در این زمینه، استفاده کرد.
و سومین عامل نویدبخش تحول، طرح ریل گذاری از شاهرود به «اینچه برون» و اتصال آن به مقصد بندرعباس است مسیری که می‌تواند مسافران و کالاهای بسیاری را از شمال کشور به جنوب، جابه جا کند، مسیری با تنوع آب و هوایی و مناظر و مواهب طبیعی بدیع و بیفزایید فاز دیگر طرح حرم به حرم را به مرکز استان و از این جا به دیگر مناطق اقماری در شرق استان و نیز قطار حومه‌ای که به طور طبیعی از غرب استان به شرق امتداد می‌یابد. طرح آینده گرانه‌ای که قادر است. بسیاری از معضلات پیش‌روی تهران را حل کند و سامان بخشد به شرط آن که همه‌ی توان مندی‌های استان و خارج استان در انتقال آب و طرح های دیگر ذخیره‌ی آب عملیاتی شود و در این راه، باید حق و تدبیر، آن باشد که همه‌ی استان را به یک چشم و از منظر عدالت ببینیم و باز هم به تکرار عرض کنم، به هیچ وجه نباید حرکات ایذایی و بی اثرکننده‌ی تلاش‌ها صورت گیرد و نکته‌ی پایانی اینکه ادارات کل استان و دیگر سازمان‌ها، باید مسئولانی با افکار نو و متناسب با شرایط استان در وضعیت کنونی در خود ببیند و به طور واضح، منطقی این است که ماندن مدیران پروازی که هیچ علقه‌ای به محیط احساس نمی‌کنند و فضایی اشرافی برای خود ترتیب داده‌اند دیگر به هیچ وجه مصلحت نیست که در اینجا قاطعیت نماینده‌ی عالی دولت را می‌طلبد.
6026/7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.