سرهنگ حسین صادقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : با توجه به مستندات و ادله موجود، بررسی این پرونده به صورت ویژه توسط تیم تخصصی پلیس فتای سمنان در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد متهم با ترفندهای مختلف، سعی در مخفی نگه داشتن هویت واقعی خود داشت، در حالی که مستندات موجود در اختیار پلیس گواه ارتکاب جرم توسط شخص مورد نظر بود.
وی درباره نحوه دستگیری این متهم، اظهارداشت: در روند رسیدگی به پرونده، متهم در ابتدا از موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و سعی در گمراهی پلیس داشت که با مشاهده مستندات و ادله موجود، به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را سرگرمی و تفریح بیان کرد.
وی ادامه داد : در این پرونده متهم با ترفندهای مختلف اقدام به تبلیغ سایت خود و جذب مخاطب می کرد.
وی با بیان این که به واسطه بازی قمار افراد کلاهبردار می‌توانند به حساب بانکی اینترنتی افراد و وب‌سایت‌های جعلی با پوشش قمار و از طریق فیشینگ به نام کاربری و رمز عبور فرد قربانی دسترسی پیدا می‌کنند، تاکید کرد: کاربران به هیچ وجه وسوسه و فریب این سایت‌ها را نخورند و از درج اطلاعات بانکی خود در این سایت‌ها خودداری نمایند.
صادقی خاطرنشان کرد: در مواد 705، 707، 710 و 406 قانون مجازات اسلامی قمار و شرط بندی جرم محسوب می شود و برای آن مجازات تعیین شده است.
وی تصریح کرد شناسایی این وب سایت مجرمانه با موضوع قمار اینترنتی در جریان رصد و پایش فضای مجازی و شناسایی تارنماهای دارای محتوای مجرمانه، از سوی تیم رصد پلیس فتا استان انجام شد که با توجه به اهمیت موضوع رسیدگی پرونده با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان داشت : خانواده‌ها باید مراقب فعالیت سایبری فرزندان خود باشند تا آن ها آگاهانه یا ناآگاهانه به رفتارهای مجرمانه در این فضا اقدام نکنند.
رئیس پلیس فتا استان سمنان با توصیه به خانواده‌ها برای مراقبت بیشتر فرزندانشان در فضای مجازی، گفت: کاربران فضای سایبر آگاه باشند برخی افراد فرصت‌طلب و کلاهبردار با طراحی سایت‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، پس به تبلیغات شک برانگیز در فضای مجازی اعتماد نکنید و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
پلیس فتا(فضای تولید و تبادل اطلاعات) وظیفه نظارت، نفوذ و بررسی اقدامات مجرمانه در فضای سایبری، مجازی، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، را بر عهده دارد و همواره بر نظارت خانواده ها بر فرزندانشان هنگام حضور در فضای مجازی تاکید می کند.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.