در استان سمنان یک هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد، سال گذشته 820 واحد تولیدی استان، بیش از چهار هزار و 880 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان گفت: رونق واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به منظورافزایش اشتغال در اولویت کاری مدیران دستگاه های اجرایی درسال جاری باشد.
به گزارش ایرنا، محمد همتیان روز یکشنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سمنان در سالن مدیریت بحران، افزود: در سال جاری حمایت های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با محوریت تحقق شعار سال است و مدیران این ستاد، وظیفه سنگینی را در راستای تحقق حمایت از کالای ایرانی دارند.
وی عملکرد‌ سال گذشته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را نسبت به سایر استان‌های کشور مثبت ارزیابی کرد و اظهارداشت : این استان رتبه اول در تعداد پرونده‌ها و رتبه دوم در پرداخت تسهیلات را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به این که در سال 97 سومین سال پرداخت تسهیلات و رونق تولید در کشور است، ادامه داد: وظیفه سنگینی برعهده کارگروهاست و مدیران اجرایی با توجه به تجربه ارزشمند 2 سال گذشته گذشته باید در سال جاری نیز برای شکوفایی واحد‌های تولیدی و کمک به بخش تولید و اشتغال تلاش کنند.
معاون استانداری سمنان با تاکید بر عملیاتی شدن فعالیت‌های کارشناسی ارایه شده به بخش صنعت و معدن و کشاورزی ، تصریح کرد : سرعت عمل و تسهیل در ارسال پرونده‌ها به بانک‌های عامل در سال جدید اولویت فعالیت مدیران اجرایی ستاد قرار گیرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد : در سال گذشته 820 واحد تولیدی استان ، بیش از چهارهزار و 880 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
بهروز اسودی بیان کرد: درسال گذشته یکهزار و 169 واحدمتقاضی جهت دریافت بیش از 9 هزار و 430 میلیاردریال تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده اند.
به گزارش ایرنا، در این نشست به درخواست پرداخت تسهیلات به 6 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند.
در سمنان هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد. گزارش ایرنا، در سال 96 نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد بود و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
در این استان یکهزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی با دستکم 40 هزار نفر نیروی انسانی فعالیت دارد
6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.