در این مطلب آمده است : در آغاز سال 1397 رهبر معظم انقلاب شعار امسال را 'حمایت از کالاهای ایرانی' تعیین کردند و در بخشی از سخنان خود ابراز داشتند 'اگر تولید ملی شتاب بگیرد، بسیاری از مشکلات معیشتی مردم و به خصوص وضعیت اشتغال و سرمایه گذاری حل خواهد شد' به‌طور قطع رهبر انقلاب به خوبی از موقعیت اقتصادی اطلاع داشته و دارند که چنین شعاری را برای سال جاری انتخاب کردند.
ما هم اکنون بسیاری از کالاهای مصرفی خود را از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم؛ برای مثال در دولت یازدهم قریب به پنجاه میلیارد دلار کالا فقط از کشور چین وارد کرده‌ایم و در حال حاضر در دولت دوازدهم واردات از این کشور همچنان ادامه دارد.
شایان توجه اینکه کالاهای وارداتی الزاما کالاهای ضروری و اساسی نبوده‌اند؛ مثلا می‌توان از واردات چند تن موی انسان یا نخ دندان، جارو، مدادتراش، بیل، بیلچه و بسیاری از کالاهای معمولی را نام برد. واردات چنین کالاهایی در حالی صورت می‌گیرد که تولید آن‌ها در داخل، نیازمند تکنولوژی پیچیده و خاصی نیست و منابع و مواد اولیه آن‌ها در کشور موجود است. در کشوری که بعضی از محصولات آن مانند زعفران و زرشک، خاویار و فیروزه و میوه‌هایی چون زردآلو و فرش دستباف جزو برترین‌های جهان و از لحاظ بعضی فرآورده‌های نفت و گاز و باریت و آهن و سیمان و بسیاری از محصولات معدنی و کشاورزی جزء تولیدکننده برتر جهان است، چگونه است که واردات اجناس معمولی از کشورهای دیگر رو به تزاید است؟!
واردات کالا به ایران منحصر به کالاهای چینی نیست؛ بلکه شامل کشورهای دیگر از جمله روسیه، ژاپن، ترکیه، امارات متحده عربی و... نیز می‌شود. با نیم نگاهی به فهرست این کالا ها بیشتر به عمق فاجعه پی می‌بریم. اقلامی چون لیموترش، بذر صیفی جات، روغن موتور، مرکبات، کاغذ، مقوا، کفش، مجسمه، آچار پیچ گوشتی، کمربند، قرقره، میخ، دکمه، زیپ، شانه و صدها کالای معمولی دیگر وارد کشور می‌شود که نتیجه آن، تعطیلی مراکز صنعتی و بیکاری خیلی از جوانان بوده است.
در اینجا نگارنده از همه‌ی مردم دوستدار ایران به ویژه از مدیران و حقوق‌بگیران قوای سه‌گانه کشور تقاضا دارد بیایید علاقه خود به کشورتان را با خریدن کالاهای ایرانی نشان دهید. حال که خیابان‌های ما تبدیل به پارکینگ اتومبیل شده است و بخش مهمی از درآمد مردم و دولت صرف خرید اتومبیل می‌شود، خاضعانه می‌گویم ای سران سه قوا، ای وزیران و معاونان وزیر، ای نمایندگان مجلس و مدیران کل و ای قضات محترم، به جای خرید اتومبیل‌های خارجی مثل بنز و تویوتا، مازراتی و پورشه و لامبورگینی و انواع و اقسام اتومبیل چینی، بهتر است دو یا سه ماه از حقوق کلان خود را پس‌انداز کرده و برای خود، همسر و فرزندانتان، خودروهای ساخت کشور از قبیل پراید و تیبا و سمند و... خریداری کنید و برای سایر هموطنان الگوی مصرف باشید! حال که مشاهده می‌کنید. روز‌به‌روز بر واردات اتومبیل‌های چینی افزوده می‌شود و همین تعطیلات عید امسال اکثر جاده‌های ما مملو از اتومبیل بوده و گفته شده است، روزانه نود میلیون لیتر بنزین دود شده است و هوا را آلوده کرده است، اگر پیاده نمی‌روید، اگر دوچرخه‌سوار نمی‌شوید، اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمی کنید، لااقل از خودروهای تولید داخل استفاده کنید.
سازندگان سریال‌‌های تلویزیونی پرمخاطب نیز در تشویق مردم برای استفاده از کالاهای ایرانی کوشا باشند، مثلا در همین سریال نوروزی پایتخت پنج حداقل باید طوری وانمود می‌شد که لباس‌های ایرانی دارای برند بهترند و ایران داری امکان گردشگری زیباتری است. شاید سازندگان این سریال‌ها فراموش کرده‌اند که در دهه‌های گذشته کشورهای اطراف مثل ترکیه و امارات متحده عربی چگونه در خدمت ایرانیان بوده‌اند و یکی از افتخارات شهروندان آن دیار این بوده است که به ایران سفر کرده و از اماکن مقدس و آثار باستانی آن دیدن کنند.
6026/7342
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.