سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا همچنین گفت : طرح ویژه مسکن روستایی با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی اقدامی مثبت بوده که از دولت تدبیر و امید در این استان آغاز شده است.
حسین دهقان با بیان این که سال گذشته بیش از 500 واحد مسکونی روستایی با یکصد میلیارد ریال نوسازی شد، افزود: برای امسال هم بازسازی، 2 هزار واحد مسکونی دیگر در این مناطق در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به پیامدهای منفی توجه نکردن به روستاها مانند مهاجرت بی رویه و رشد آسیب های اجتماعی در کلان شهرها ، خاطرنشان کرد: ساخت مسکن مناسب و مقاوم سازی خانه ها در مناطق روستایی استان که بیشتر در معرض حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل قرار دارند، در دستور کار دولت تدبیر وامید قرار دارد.
سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان، احداث مسکن برای محرومان، تهیه طرح هادی روستاها و اصلاح معابر، تهیه و ارایه طرح های لازم برای بازسازی و نوسازی مناطق مسکونی روستایی و شهرهای زیر پنج هزار نفر، ایجاد نظام فنی و آموزشی حرفه ساختمانی در مناطق روستایی و ارایه تسهیلات بهسازی مسکن روستایی با هدف ارتقای کیفیت ساخت و ساز واحدهای مسکونی را بخشی از وظایف این نهاد برشمرد.
دهقان با اشاره به این که، در دولت تدبیر و امید بیش از 15 هزار واحد مسکونی مهر نیمه کار دولت نهم و دهم در استان سمنان تکمیل و به بهره برداری رسید، ادامه داد : تا پایان دولت دوازدهم تمام طرح های مسکن مهر به پایان می رسد.
وی با اشاره به این که براساس مطالعات ، 6 هزار مسکن روستایی در سمنان تا سه سال آینده نوسازی و مقاوم سازی شود، گفت: هماهنگی بیشتر سازمان برنامه و بودجه، بانکها و بنیاد مسکن استان برای اجرای طرح الزامی است.
به گزارش ایرنا، بیش از 570 روستا در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد 292 روستا بالا 20 خانوار است.
با اقدامات دولت بیش از 2 هزار و 800 واحد مسکونی در هشت شهرستان استان در بیش از سه سال گذشته بهره برداری شد.
7339/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.