به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب سال 1396 را 'اقتصاد مقاومتی، تولی و اشتغال' نامگذاری کردند، دولت تدبیر و امید همچنان که در برنامه محوری خود مقرر کرده بود به سمت تسهیل شرایط سرمایه گذاری با هدف ایجاد رونق اقتصادی و تولید اشتغال پیش رفت.
دولت تدبیر و امید با تمرکز بر بخش صنعت به عنوان یکی از بخش های مهم تولید اشتغال پایدار، از یک سو به دنبال ایجاد اشتغال و از سویی به سمت بهره گیری از توان بخش خصوصی به منظور ایجاد رونق اقتصادی فارغ از هرگونه فشار اقتصادی و تحریم های دشمنان بود.
تدوین بسته های حمایتی برای بخش تولید با نام های تسهیلات رونق تولید، اشتغال روستایی و تسهیل صادرات غیرنفتی، راهکاری مهم و اساسی بخش اجرایی کشو ردر سال های اخیر بود.
در استان سمنان در سال 1396 به منظور ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال، تعداد 50 نشست تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد که حاصل آن ارایه چهار هزار و 590 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 789 واحد صنعتی و کشاورزی بود.
از سویی تعهد دستگاه های اجرایی استان سمنان برای سال 96 به تعداد 10 هزار و 970 شغل بود که به طور کامل محقق و 2 درصد نیز فراتر از تعهد به اجرا درآمد.
استاندار سمنان روز یکشنبه درباره وضعیت اشتغال و اشتغالزایی گفت : اقدامات شایسته ای از سوی دستگاه های اجرایی در این زمینه انجام شده و برای ایجاد اشتغال پایدار سهم تعیین شده استان در سال 96 فراتر از تعهد و به طور کامل محقق شد.
سیدشهاب الدین چاوشی، با تمجید از تلاش مدیران استان سمنان، خاطرنشان کرد : دلبستگی مسوولان استان سمنان به نظام و روحیه خدمت آنها به جامعه و مردم زمینه‌ساز این گونه خدمات شایسته به مردم است.
وی اظهارداشت : سال96 را رهبر معظم انقلاب، سال اقتصاد مقاومتی بر پایه تولید و اشتغال نامگذاری کردند و ضرورت دارد در پایان سال سهم استان سمنان در تحقق این فرمان را با عدد و رقم به آگاهی مردم برسانیم.
وی بر اطلاع رسانی اقدامات دستگاه‌های اجرایی درباره تحقق شعار سال تاکید و خاطرنشان کرد: ضرورت دارد دستگاه های اجرایی، مجموعه اقدامات خود به منظور تحقق دو شعار مهم ‌سال 96 یعنی تولید و اشتغال را از طریق رسانه های عمومی به آگاهی مردم برسانند.
استاندار سمنان با اشاره به وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور و تلاش دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن مسوولان تصریح کرد : شرایط کشور بسیار امیدبخش است و برخلاف سیاه نمایی های دشمنان مغرض، پیشرفت های قابل قبولی اتفاق افتاده است، گزارش مرکز آمار ایران نشان از توفیقات دولت جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف به ویژه بحث اشتغال دارد.
استاندار سمنان ادامه داد : واقعیت این است که مشکل انباشته ای به نام اشتغال در کشور وجود دارد که طی سال های گذشته آن‌طور که بایسته و شایسته بود نسبت به آن تدبیر، برنامه ریزی و توجه نشد و پول هایی که باید صرف اشتغال و تولید می شد، موثر مصرف نشد و امروز شاهد انبوهی از مشکلات هستیم .
استاندار سمنان یادآور شد : در پنج سال فعالیت دولت تدبیر و امید تلاش دولت این بود که موانع اشتغال را مرتفع کند و تلاش های موفقی نیز صورت گرفته است.
وی با اشاره به برخی دستاوردهای رونق اقتصادی و فعال شدن تولید در استان سمنان، گفت: در 11 ماه سال 96 صادرات کالا از این استان به ارزش 166 میلیون دلار رسید که 26 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.
چاوشی اضافه کرد : تحریم های اقتصادی، ضربه های سختی برپیکر نظام اقتصادی کشور وارد کرد که با حمایت و هدایت رهبر معظم، دولت تدبیر و امید توانست با یک توافق منصفانه برد- برد، غربی ها را سر جای خود بنشاند و اتحاد آمریکایی ها و اروپایی ها را برهم بزند و فرصتی را برای تجدید حیات اقتصادی کشور فراهم کند.
وی بیان داشت : اگر تدابیر بین المللی صورت نمی گرفت شرایط کشور اکنون به شکل دیگر بود، جمهوری اسلامی در فشارها و تحریم ها توانست کارنامه قبولی کسب کند و از فروپاشی نظام اقتصادی کشور جلوگیری کند که این امر حتی برای مخالفان نظام نیز قابل انکار نیست .
استاندار سمنان افزود : آنچه امروز باید دنبال کنیم صیانت از کلیت نظام جمهوری اسلامی است، در آینده قضاوت نسبت به جمهوری اسلامی ایران، قضاوتی واحد خواهد بود.
یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در استان سمنان فعالیت دارد.
/6026/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.