مهدی جمال روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مقاله‌ بینارشته‌ای «بررسی تطبیقی گیاهان و کاراکترهای نمایشنامه‌های شکسپیر به‌عنوان سیستم نوینی در اجرا» به قلم عرفان خطیب‌زاده، عضو پیشکسوت مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری دامغان در کتابخانه شکسپیر انگلستان ثبت شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: این مقاله از این پس به‌عنوان مرجعی علمی- هنری در کتابخانه شکسپیر، ثبت و آرشیو شده است.
عرفان خطیب‌زاده، نویسنده این مقاله نیز گفت: تنها ایرانی هستم که با نگارش نظریه‌ جدید درباره «شکسپیر و گیاهان»، توانسته‌ام دومین اثر خود را در این کتابخانه به‌عنوان منبعی علمی به ثبت برسانم و هم اکنون این مقاله به صاحب امتیازی این مرکز در لندن نگهداری می‌شود.
خطیب‌زاده که دارای موفقیت‌های بین‌المللی در عرصه‌ی تئاتر در کشورهای انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اتریش، هند، چین و ایرلند است، سال گذشته نیز با نگارش مقاله «کاربرد نمایش‌های عروسکی آئینی سنتی ایران به‌عنوان سیستم نوینی در اجرای آثار شکسپیر»، توانسته بود اثرش را به ثبت برساند.
خانه شکسپیر در انگلستان بزرگ‌ترین میراث شکسپیر در جهان است و بخش‌های متعددی مانند موزه، آمفی‌تئاتر، انتشارات و کتابخانه، دارد و در بخش کتابخانه‌‌ آن، چندین هزار مقاله و کتاب به‌عنوان منبع، نگهداری می‌شود.
42 هزار و 851 کودک و نوجوان در مراکز 22 گانه فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان عضویت دارند که از این تعداد 13 هزار و 870 نفر در روستا سکونت دارند، موجودی کتاب مراکز این کانون در استان اکنون 267 هزار جلد است که بر اساس برنامه ریزی تا پایان سال 97 به 400 هزار جلد می‌رسد.
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.