به گزارش ایرنا، محمد‌اله‌یاری روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری همایش نویسندگان و فعالان فرهنگی سمنان در جمع خبرنگاران افزود: مجموعه ‌سازی در کتابخانه عمومی کشور به سمتی در حال حرکت است که پاسخگوی نیاز مردم بر اساس ذائقه آنان باشد.
وی بیان کرد : در طرحی کتابداران هر منطقه ، اقدام به خرید کتاب‌های مورد نیاز مناطق خود کرده‌اند که اکنون در مرحله تهیه و ارسال قرار دارد.
وی به نحوه فعالیت‌های ترویجی کتابخانه‌های کشور اشاره و اضافه کرد : چون مسایل و آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار بیشتر مشاهده می‌شود تمرکز فعالیت‌های ترویجی این نهاد در کتابخانه‌هایی است که در مناطق کمتر برخوردار مستقرند.
وی به اجرای طرح با هم بخوانیم اشاره کرد و اظهارداشت: این طرح در سطح مناطق کم برخوردار اجرا می‌شود و اعضای مجرب کتابخانه‌ها در یک بازه زمانی سه ماهه و در سیر مطالعاتی هدفمند 20 کتاب در حوزه کودک و نوجوان مطالعه کرده را جمع خوانی و فردخوانی می‌کنند.
اله یاری توسعه فیزیکی کتابخانه‌ها مناطق کمتر برخوردار را ضروری دانست و گفت : تلاش می‌شود با کمک خیران و حوزه‌هایی که بودجه عمرانی ساخت کتابخانه‌ها را عهده دارند پروژه‌های نیمه‌تمام را با نگاه ویژه به مناطق کم برخوردار به اتمام برسانیم.
وی تصریح کرد : این اقدام مثبت به کمک خیران در دستور کار قرار دارد و با هم افزایی خیران برای اجرایی شدن این طرح تلاش می‌شود.
اله یاری خاطرنشان کرد: کمک به تجهیزات و خرید کتاب نیز در زمره فعالیت خیری قرار می‌گیرد.
معاون توسعه کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به فعالیت بیش از 2 هزار و 500 کتابخانه در کشور گفت: سال گذشته به کمک خیران 35 کتابخانه در مجموعه کتابخانه‌های عمومی کشور به سرانجام رسید.
به گزارش ایرنا، همزمان با 17 اسفند ماه سالگرد تاسیس کتابخانه‌های عمومی کشور طرح ملی کتابخانه ‌گردی، در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور برگزار می‌شود.
کتابخانه های عمومی استان سمنان 57 هزار و 553 نفر عضو فعال دارد و در سال گذشته 596 هزار و 134 نسخه کتاب از کتابخانه های استان سمنان امانت داده شد.
م - ع 6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.