ابوالفضل حسن بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : همه افراد متقاضی ایجاد اشتغال در روستاها می توانند وام مورد نظر را در هر یک از بخش های صنایع تبدیلی، صنایع روستایی، کشاورزی، دام و طیور، باغبانی ا در نظر داشتن وثیقه، دریافت کنند.
وی تصریح کرد : پیش بینی می شود در صورت تحقق این مبلغ اعتبار ، شاهد 60 میلیارد دلار صادرات سالانه از روستاهای کشور باشیم.
وی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس به موضوع آبادانی و اشتغال روستایی تاکید دارند که در همین راستا در سال جاری 120 هزار میلیارد ریال برای اشتغال روستایی اختصاص یافت.
حسن بیگی تصریح کرد : این میزان بودجه از محل اعتبارات نهاد رهبری به مبلغ یک و نیم میلیارد دلار بود که تخصیص یافت و بقیه به مبلغ 60 هزار میلیارد ریال تعهد بانکها بود که به دولت واگذار شد تا تبدیل به ریال کرده و به روستاها تخصیص دهد.
وی ادامه داد : اعتبار 120 هزار میلیارد ریالی سال جاری به صورت وام 6 تا هشت درصد اشتغال روستایی برای ایجاد صنایع کشاورز، توسعه روستایی، صنایع کوچک و تبدیلی اختصاص یافته است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : بخش بزرگی از دام و کشاورزی کشور در روستاها جریان دارد که باید به این بخش ها توجه ویژه شده و با توجه به روستاها، از کاهش جمعیت روستایی پیشگیری کرد.
در سال ١٣٩٥ معادل ٢٠ میلیون و ٧٣٠ هزار و ٦٢٥ نفر در روستاها ساکن بودند که نسبت به سال ١٣٩٠ معادل ٧٧٢ هزار و ٣٨٣ نفر کاهش یافته است.
9856/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.