به گزارش ایرنا ، حجت اسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد ، افزود: مسوولان نباید دل به خارج ببندند ، این را بارها آزموده ایم ،راه نجات ما تکیه به اراده جوانان و امکانات داخل است.
وی ادامه داد: برای تحقق عدالت در جامعه به تلاش های بیشتری نیاز است، همچنین باید مراقب خطر ارتجاع و زدودن ارزش های اسلامی که برای بدست آوردنشان خونهای زیادی داده ایم نیز باشیم.
امام جمعه شاهرود به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم آذربایجان هم اشاره کرد و گفت: دشمنان فکر می کردند نظام اسلامی تداوم نخواهد داشت، اما حضور مردم در صحنه ها موجب شده تا این نظام 40 ساله شده و هر سال قدرتمندتر از قبل شود.
وی حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را نشانه ارادت آن ها به نظام اسلامی خواند و گفت: در عین حال به خاطر بی تدبیری هایی که انجام می شود، مشکلاتی گریبان گیر مردم است ، مردم میان مشکلات و دفاع از نظام بدرستی تفکیک قایل شدند.
خطیب جمعه شاهرود گفت: انقلاب اسلامی به مردم و کشور ایران عزت داده است ، باید قدردان دستاوردهای آن باشیم .
وی انقلابی گری را با خیره سری و بی قانونی متفاوت دانست و گفت: انقلابی گری در چارچوب قانون اساسی باید تحلیل و انجام شود .
حجت الاسلام امینی به حادثه خیابان پاسداران تهران هم اشاره کرده و از نیروی انتظامی برای برخورد قاطع با اخلال گران قدردانی نمود و گفت: اگر با اغتشاش گران برخورد نشود ، آسیب های جدی بدنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: در کشور ایران گروه ها و فرقه های مختلفی وجود دارد، پیروان این گروه ها تا زمانی که به قانون پایبند باشند، همانند سایر مردم در صلح و صفا زندگی می کنند.
وی به هشت اسفند سالروز تشکیل امور تربیتی توسط شهید رجایی هم اشاره کرد و گفت: خانواده ها موضوع تربیت را قبل از آموزش در نظر داشته باشند.
امام جمعه شاهرود همچنین به کمبود آب و خانه تکانی های پایان سال هم اشاره کرد و گفت: هر چند نظافت امری ضروری است، لازم است در مصرف آب صرفه جویی شود.
پیش از برگزاری نماز جمعه شاهرود، با حضور خیل عظیم مردم نماز باران اقامه شد.
7358/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.