به گزارش ایرنا، سیدشهاب الدین چاوشی روز شنبه در شورای معادن استان در سالن غدیر استانداری با اشاره به کمبود آب در بخش معدن، افزود : 86 درصد مصرف آب استان مربوط به بخش کشاورزی است که این امر اتخاذ تدابیر لازم برای صرفه جویی مصرف آب در این بخش از سوی مسوولان مربوط را می طلبد.
وی در خصوص مجوزهای جدید بهره برداری از معادن اظهارداشت : این مجوزها منوط به واحدهای واگذارشده و به بهره برداری نرسیده از ادوار گذشته باشد.
رییس سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بند چهار از ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه ، گفت : حساب های بانکی و گردش های مالی معادن باید در استان صورت گیرد.
بهروز اسوی تصریح کرد : حوزه مالیاتی معادن در استان تعیین می شود و شورای معادن موظف است بر اجرای آن نظارت کند.
اسودی با تاکید بر ضرورت همکاری و هماهنگی دستگاه های مربوط در حل مشکلات معادن ، گفت : محیط زیست و منابع طبیعی ،راه و ترابری و بنیاد مسکن دستگاه هایی هستند که همکاری آن ها می تواند در سرعت بخشی و تسهیل مشکلات معدن بوکسیت تاش موثر باشد.
سمنان با 560 معدن رتبه پنجم و از نظر استخراج رتبه 6 کشور را دارد.
استان سمنان یکهزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در استان فعالیت دارد.
6026
خبرنگار: سارا خدادادی** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.