به گزارش ایرنا ، محمدمهدی کریمی چهارشنبه در نشست خبری افزود : بیشترین طرح های قابل بهره برداری در حوزه راهداری وبرق منطقه ای است که به صورت همزمان افتتاح می شوند.
کریمی بهره برداری از طرح جاده میامی -ابراهیم آباد را شاخص ترین برنامه افتتاحی دردهه فجر دانست و گفت: طرح های دهیاری ها نیز به جهت تراکم جمعیتی درروستاها از برجستگی خاصی برخوردار می باشد.
وی با بیان این که طرح های عمرانی دهه فجرامسال 12درصد بیشتر از سال گذشته است ؛ افزود: پنج طرح با اعتباری بالغ بر 330میلیاردریال در حوزه های آبخیزداری ، هلال احمر، نوسازی مدارس ،آبفای روستائی وراه آهن شمال شرق کلنگ زنی خواهدشد که در بازه زمانی سه ساله به بهره برداری می رسند.
کریمی درادامه بااشاره به شعار سال و تحقق اقتصادمقاومتی تصریح کرد: درچهلمین بهارانقلاب باید فصل جدیدی برای اشتغال پایدار و فرصت های مناسب کسب وکارایجاد گردد .
وی همچنین از سفر یک روزه استاندار سمنان به میامی برای شرکت در آیین بهره برداری از طرح های عمرانی دهه فجر خبر داد.
شهرستان میامی شرقی ترین شهرستان استان سمنان است که با جمعیتی بیش از40هزارتن دارای قابلیت های گوناگون گردشگری ، معدنی و کشاورزی است.
آرامگاه ابن یمین فرومدی ،مسجدجامع وآرامگاه شیخ حسن جوری ،بقاع متبرکه ارمیای نبی و دانیال ،کاروانسراهای دوران صفوی،عمارت،حمام قدیمی ومسجد آقایان از ظرفیت های گردشگری این شهرستان است .
میامی مهمترین قطب تولیدکننده انواع محصولات کشاورزی ازجمله گندم؛چغندرقند، هندوانه ودیگرمحصولات می باشد
این شهرستان از معادن بزرگ مس، ودیگرمعادن هم برخوردار می باشد.
7357/6167 خبرنگار: علی آقایی **** انتشاردهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.