به گزارش ایرنا، سیدشهاب‌الدین چاوشی روز چهارشنبه در سی‌ و یکمین نشست شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی افزود : موانع ، مقررات و ضوابطی که بخش خصوصی را نگران می‌کند برای دولت هم نگران کننده است و باید با هم افزایی به رفع این موانع پرداخت.
وی با بیان این که امروز دولت باید به وظیفه تصدی‌گری خود خاتمه داده و به وظایف اصلی حاکمیتی و نظارت بپردازد، اظهارداشت: برای توسعه کشور و اصلاح امور، با صلاحیت ترین افراد، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستند که باید کار به این افراد سپرده شود.
چاوشی ادامه داد : هر توسعه‌ای که در استان متصور است در گرو بازگشایی راه و رفع موانع برای سرمایه‌گذاراران بخش خصوصی است.
استاندار سمنان با بیان این که اگر سرمایه‌گذاری در کشور توسعه نیابد اشتغال و تولید پیشرفت نخواهد کرد، خاطرنشان کرد : همه دستگاه‌ها باید برای رسیدن به توسعه پایدار و پیشرفت در امر تولید، یافتن بازار فروش و صادرات کنار فعالان اقتصادی این بخش باشند.
چاوشی بر تسهیل قانون و مقررات با رویکرد مثبت تاکید و اضافه کرد : در زمینه اصلاح مقررات و ضوابط دست و پاگیر در سطح استان مواردی که قابل حل است با هم افزایی و تدابیر محلی و دستگاه قضایی و دولتی و پشتوانه شورای گفت‌ و گو دولت و بخش خصوصی حل شود.
استاندار سمنان با اشاره به ضرورت شناسایی ظرفیت‌های استان در بخش تولید و اشتغال، خاطرنشان کرد: همه مسولان ذیربط باید شرایط را برای فراغت دولت از تصدی‌گری فراهم کنند.
استاندار سمنان تحول اداری را در رفع بسیاری از مشکلات دخیل دانست و متذکر شد : باید به دنبال چاره برای درست شدن سیستم اداری باشیم که این امر به بهبود عملکرد و پاگرفتن بخش خصوصی کمک خواهد کرد.
چاوشی فعالان بخش خصوصی را مجاهدان صف مقدم قلمداد کرد و یادآور شد : برای نجات اقتصاد کشور باید بخش خصوصی تکریم و به سرمایه‌های داخلی تکیه کرد.
به گزارش ایرنا، استان سمنان در سرانه درآمد استانی دهمین استان، و سرانه اعتبارات جاری پنجمین استان و در اعتبارات عمرانی تیز دهمین استان کشور است.
دراین نشست فعالان اقتصادی ایده ‌ها و نظرات خود را درباره توسعه صادرات، موانع فراروی شکوفایی اقتصاد کشور مطرح کردند و ارایه راه‌حل برای برخی موانع و قوانین دست و پاگیر را خواستار شدند.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.