به گزارش ایرنا ، علی سعدالدین روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات این اداره کل افزود : شعار جهانی امسال گمرک ، محیط امن برای توسعه اقتصادی است که در راستای تحقق این شعار فعالیت خوبی در گمرک استان صورت گرفته است.
وی اظهارداشت : در این مدت صادرات استان سمنان با ارزش وزنی 340 هزار تن و ارزش دلاری 150 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به رشد 29 درصدی بازارهای هدف، تصریح کرد : این محصولات به 45 کشور دنیا از جمله کانادا، روسیه، سوئد، اتیوپی غنا، سنگاپور، برزیل، صادر شد.
به گفته سعدالدین بیش از 60 درصد صادرات گمرک استان از نظر ارزش دلاری به عراق و افغانستان صادر می‌شود.
مدیرکل گمرک استان سمنان به افزایش 57 درصدی ارزش دلاری واردات استان اشاره و تصریح کرد : 21 هزارتن کالا به ارزش دلاری 57 میلیون دلار که بیشتر شامل ماشین‌آلات خطوط تولید و مواد اولیه بوده‌اند از 22 کشور، وارد استان شده است.
وی درباره سامانه جامع امور گمرکی اظهارکرد : در زمان حاضر تمام فعالیتهای گمرکی استان ، صد درصد به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و نیازی به حضور ارباب رجوع و ارتباط مستقیم نیست.
سعدالدین ادامه داد : به تازگی بازدیدی از ویژه اقتصادی گرمسار و سمنان داشتیم که حدود 10 هکتار از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار فنس‌کشی و ساختمان اداری آن برای گمرک ایجاد شده که در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها توسط متولیان، این منطقه، سال آینده به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا، در سال جاری 281 هزارتن کالا به ارزش 119 میلیون دلار از استان صادر شده است که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد رشد داشت.
در استان سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی فعالیت دارد.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.