آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : نشست های اقتصاد مقاومتی باید با هدف رفع مشکلات اجرایی و پیگیری آن ها در استان برگزار شود و در این راستا نهادها با جدیت وظایف خود را انجام دهند.
وی اظهارداشت : بیکاری جوانان دانش آموخته از مشکلات اساسی در سمنان است که اجرای برنامه های راهبردی برای رفع این معضل در کوتاه مدت ضروری است.
وی خاطرنشان کرد : دولت در سال های گذشته با ارایه تسهیلات رونق تولید توانست بخش قابل توجه ای از واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال سمنان را به چرخه تولید بازگرداند اما برای رسیدن به شرایط مطلوب اقتصادی باید اقدامات بیشتری در این استان انجام شود.
آیت الله شاهچراغی از دستگاه های اجرایی خواست گزارش های خود در خصوص سیاست های اقتصاد مقاومتی ارائه دهند و برنامه دستگاه را مطابق دستورالعمل اقتصاد مقاومتی عملیاتی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان اضافه کرد : از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست تا به دلیل کوتاهی مانع اجرای این سیاست ها شود زیرا این سیاست ها موجب گره گشایی و رفع مشکلات استان و کشور می شوند.
امام جمعه سمنان ادامه داد : هرگونه موانع اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مدیران دستگاه ها بررسی و اعلام شود تا با هم فکری برای رفع آن اقدام شود.
به گزارش ایرنا، در 10ماه امسال ، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.